[Corrector] Escolleix - escull

dll jul 14 13:08:20 CEST 2014

Bon dia,

Finalment l'IEC m'ha contestat sobre la qüestió de la conjugació del verb
escollir. Copie la resposta més avall. Es reafirmen en el que diu la seua
gramàtica i es justifiquen amb l'ús que es veu en el Corpus Textual.

Davant d'això potser hauríem d'afegir la variant incoativa als models de
conjugació. Ara, trobe que és complicar els models per a una utilitat baixa
(o negativa: perquè amb la complicació que tenim en la conjugació verbal,
jo veig positiu tot el que siga simplificar-la). Els arguments en contra
són de prou pes: no hi ha cap altre verb de la família de collir que siga
incoatiu, i no hi ha cap obra de referència fora de l'IEC que el tinga com
a incoatiu.

El que faig en aquests casos de no unanimitat és afegir-ho al diccionari,
però crear una regla en el corrector gramatical que diga "no admès per tots
els diccionaris" o alguna cosa semblant. Si no hi ha cap altra proposta,
faré això.

Hi ha un altre verb en una situació semblant: "engolir" per a l'IEC és
només incoatiu, i per a l'AVL (i els que usem el verb com a paraula
habitual, que no ens ve per ús culte) és pur i de manera secundària
incoatiu.