[Corrector] Resum de Corrector, vol 40, número 4

Israel Planagumà i López israelplanaguma a gmail.com
dic nov 20 16:29:17 CET 2013

Firefox 25 la dóna com bona, Thunderbird 24.1.0 també, així com el
LibreOffice 4.1.2.3. Tots en Ubuntu 13.10, en la versió catalana dels
programes.

Jo crec que la solució no hauria de ser eliminar-les, sinó que funcionés la
correcció gramatical en català -que detecti quan s'usa "nomes" com a
"només", i la doni per dolenta en aquest cas. Igual per "aixi" i "aixo".

La meva opinió és que la majoria de gent en català escriu com vol sense
pensar gens en ser correcte. Els qui fem servir les eines de correcció
majoritàriament no fem gaires faltes d'ortografia, o molt poques diria jo.
En canvi, fem moltes faltes gramaticals, la més habitual amb diferència jo
diria que és fer servir verbs transitius com a intransitius, i al revés
-generalment per influència del castellà. I precisament aquest error
gramatical, jo que no sé gaire de programació, em sembla que hauria de ser
bastant fàcil de corregir ("ajudar a algú" -> "ajudar algú"). Evidentment,
els verbs que poden ser ambdues coses, transitius i intransitius, serien
més difícils.

Salut.

Israel Planagumà
israelplanaguma a gmail.com