[Corrector] Lectura de xifres decimals

Joan Montané joan a montane.cat
div des 21 09:08:43 CET 2012

El 19 de desembre de 2012 14:21, Robert Escolano <robescolano a gmail.com> ha
escrit:

> Tot plegat, la tendència és a llegir els decimals per parelles, però no hi
> ha cap regla. I en una aplicació com numbertext s'ha d'aplicar alguna
> regla. La clau per a entendre per què en la nostra proposta cal computar si
> el nombre de decimals és parell o senar està en la nota al peu.

Sí, és per evitar la confusió.

Un suggerimetn de canvia l'algorisme, a veure que us sembla. En comptes
d'haver de mirar la paritat al principi... fem-ho al final, això si
permetria aplicar el mètode als humans amb comoditat. M'explico

En comptes de fer:
4,23456 -> quatre coma dos trenta-quatre cinquanta sis

fer:
4,23456 -> quatre coma vint-i-tres tres-cents cinquanta sis

Crec que no hi ha cap situació que on es confonguin xifres.
4,30246 <- quatre coma trenta dos-cents quaranta sis (la S final dos-cents
evita que es confongui amb 4,32100, a més d'una possible pausa entre 30 i
246)

> Per cert, Joan, enhorabona per l'aplicació.

Gràcies, :)

Joan Montané