[Corrector] Lectura de xifres decimals

Joan Montané joan a montane.cat
dic des 19 12:33:31 CET 2012

El 18 de desembre de 2012 22:12, Xavi Ivars <xavi.ivars a gmail.com> ha
escrit:

> Si, anava a dir-ho, pot ser és un poc complicat, però potser paga la pena.
> Si no, personalment també m'agrada l'opció que comenta Jaume de ser
> pragmàtic.

Crec que ja ho tinc, :)

He implementat la metodologia indicada. Amb alguns criteris addicionals:

1.- els números de de la forma 4,0000000000123 és llegeixen amb el mateix
criteri que 4,123, és a dir. En el primer cas, quatre coma zero zero zero
zero zero.... cent vint-i-tres
2.- els números de de la forma 4,10; 4,100 i 4,120 és llegeixen amb totos
els decimals. quatre coma deu; quatre coma cent; quatre coma cent vint.
3.- els números dela forma 4,123400000 es llegeixen exactament igual com
4,1234 (s'ignoren els zeros a la dreta de l'última dígit significatiu)

Si us plau, aneu a [1], carregeu les regles ca_ES i proveu *només* nombres
amb decimals. Les regles permeten moltes altres coses (ordinals, partitius,
femenins, plurals, fraccios, divises...) però he de revisar que no s'hagi
trencat res. Ara m'interessa la part de lectura de xifres del tipus

[1] http://gent.softcatala.org/jmontane/coses/numbertext/