[Corrector] Lectura de xifres decimals

Joan Montané joan a montane.cat
dim des 18 20:16:55 CET 2012

El 18 de desembre de 2012 12:38, Jaume Ortolà i Font
<jaumeortola a gmail.com>ha escrit:

> Hola Joan,
>
> A mi em pareix que l'únic criteri que té sentit aplicar ací és el del
> pragmatisme. En alguns contexts té sentit parlar de dècimes, centèsimes
> (cèntims en les monedes) o mil·lèsimes. Però més enllà de 3 decimals la
> cosa no té cap utilitat. Si el context és que poden haver-hi una o
> trenta-mil xifres decimals, aleshores l'únic criteri raonable és llegir les
> xifres una a una.
>
> Salutacions,
> Jaume Ortolà

Gràcies Jaume pels comentaris.

El sistema d'unitats, dècimes, centèsimes... el tinc implementat com a
sistema opcional, però és obvi que com a mètode general no és l'habitual.

Que et/us semblaria un sistema mixt?
Si la xifra té 1, 2 o 3 xifres decimals significatives, llegir-les com un
únic número
4,1 quatre coma u
4,12 quatre coma dotze
4,123 quatre coma cent vint-i-tres
4,012 -> quatre coma zero dotze
4,0123 -> quatre coma zero cent vint-i-tres

en els casos de més de 4 xifres, llegir-les una a una
4,1234 -> quatre coma u dos tres quatre

Crec que així, la "lectura" dels casos habituals correspon amb l'ús i els
casos extrems també queden coberts, sense haver d'escriure expressions del
tipus "quatre coma un milió dos -> 4,1000002"

Joan Montané