[Corrector] Lectura de xifres decimals

Joan Montané joan a montane.cat
dll des 17 18:50:55 CET 2012

Hola,

no es ben be tema del corrector, però hi està relacionat.

Estic repassant les regles pel català del numbertext [1] i tinc un dubte de
criteri. A veure si em podeu ajudar.

Com llegiríeu les xifres següents:

1,2 <-  u coma dos? aquestà és fàcil, :)
1,23 <- u coma dos tres? u coma vint-i-tres? ja ho anem complicant
1,234 <- u coma dos tres quatre? u coma vint-i-tres quatre? u coma
dos-cents trenta-quatre?
1,2345 <- u coma dos tres quatre cinc? u coma vint-i-tres quaranta-cinc? u
coma dos mil tres-cents quaranta-cinc?
1,02345 <- u coma zero dos tres quatre cinc? u coma zero vint-i-tres
quaranta-cinc? u coma zero dos mil tres-cents quaranta-cinc?
1,023456789101112 <- cap idea????

penseu que el número pot tenir moltes xifres decimals, i tenir zeros entre
mig, seguits o no.

Algú coneix cap referència?

Atentament,
Joan Montané