[Catalanitzador] Catalanitzador per a Mac - versió 20 de febrer

Xavi Ivars xavi.ivars a gmail.com
dij feb 21 09:25:35 CET 2013

Està clar que és un problema això dels dos models, i que fem el que fem,
estarà mal, però

• Sempre hem apostat pels imperatius, i si bé usar els infinitius a Mac
està acceptat, supose que també ho estarà usar imperatius, no?
• Volem intentar que el Termcat rectifique, deixant només un model de
llengua com a vàlid
• Volem continuar les converses amb Apple al respecte
• Els de mossega la poma han mostrat una captura del programa amb
imperatius

No penseu que val la pena usar imperatius al Catalanitzador?

De tota manera, crec que l'opinió dels maquers és també important

Xavi Ivars
http://xavi.ivars.me
Al 21/02/2013 02:53, En/na Benny Beat ha escrit:

> Ep,
> Jo tampoc veig correcte que, si ens trenquem les banyes fent una guia
> d'estil on indiquem que no és correcte l'ús d'infinitius, després treiem
> una aplicació amb el segell d'SC on fem cas omís dels nostres propis
> criteris. Que ha estat validat pel TERMCAT? No m'estranya; són els
> mestrés de l'infinitiu:

La Guia d'estil defineix un estil, però les dues formes són correctes.

Per mi el problema és molt més de fons, i és que tenim dos models de
llengua pel català a la informàtica i això és un desastre. Recomano usar el
Mac OS X una estona per veure la magnitud del drama.

El més que ve quan fem la presentació[1] del LibreOffice 4.0 estarà l'Ester
Franquesa, ex-directora del Termcat (abans de l'infinitiu) i actual
directora general de Política Lingüística. Aquest serà una bona oportunitat
per en Joan i jo parlar-la amb ella del problema que representa aquesta
dualitat en el model de llengua. Com ex-responable del TERMCAT sap
perfectament del que parlem. En paral·lel, hauríem de continuar treballant
amb Apple per endreçar la situació. Ho he apuntat a la llista de coses a
parlar per la propera reunió[2].

[1] http://www.softcatala.org/**wiki/Usuari:Jmas/Presentaci%**
C3%B3_LibreOffice_4<http://www.softcatala.org/wiki/Usuari:Jmas/Presentaci%C3%B3_LibreOffice_4>

[2] http://www.softcatala.org/**wiki/Trobades_de_pencaires#**