[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dim gen 17 15:26:49 CET 2012

El 17 de gener de 2012 14:59, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit:
> El 17 de gener de 2012 13:18, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit:

> Doncs la wikipedia dirà el que vulgui, però jo no he vist com fer
> l'accent tancat amb l'azerty francès, :((((
>
> Total, que he fet una prova. A [1] teniu tar.gz amb dos teclats com a
> prova de concepte (no està pensat per a distribuir, però si fa no fa),
> i adjunto unes captures amb l'OOo
>
> directori ca-ES (binaris, idèntic al teclat espanyol QWERTY però amb
> el nom de les tecles traduïts)
> directori ca-FR (binaris, idèntic al teclat francès AZERTY però fent
> AltGr+1 es fa l'accent agut)

L'accent agut és freqüentíssim. Per pitjar la tecla AltGr amb la mà
dreta, has de fer un gran torsió del dit gros, que duu a una lesió
segur.

És a dir, que a la pràctica implica treure les dues mans del teclat i
mirar-lo. No compatible amb la mecanografia.

Hauria de ser una tecla independent, o amb la combinació de Maj,
movent un caracter no utilitzat en català a una altra banda del
teclat. Tipus $ o &.

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/

Bloc personal: http://www.holoce.cat