[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dll gen 16 20:26:13 CET 2012

En/na Toni Hermoso Pulido ha escrit:
> Hola Jordi,
>
> és molt comprensible que toqui ja preparar la 1.0.
> Només una cosa que mouria abans de fer la gran difusió, que seria
> algun sistema d'actualització, o com sigui, que permeti avisar a
> l'usuari que hi ha una nova versió del catalanitzador.
> Això ens permetrà repescar gent que potser provarà el programa ara,
> però en properes versions se n'oblida perquè pensa que ja està tot
> fet.

Hola Toni,

Jo per la versió 1.0 no faria una gran campanya de difusió fins que el
programa no estigui més rodat. El publicaria com a notícia i potser
algun bàner i poca cosa més.

El que comentés és un molt bon punt que porto uns dies pensant. Del que
estem parlant és que el llavors el Catalanitzador passa de ser un
programa que executes un cop a un programa que cal que instal·lis,
executis manualment un cop, i repetides vegades de forma desatesa unes
altres (per comprovar noves versions).

Llavors, cal:

- Proporcionar un instal·lador i desinstal·lador. Aquí es pot mirar
d'usar algun de lliure o construir la pròpia capacitat al
Catalanitzador, que inclouria instal·lar, crear dreceres als menús,
desinstal·lador, etc.

- Caldria preguntar a l'usuari si vol instal·lar aquesta característica
i registrar el programa perquè s'executés al iniciar-se Windows i mirés
cada mes o així si hi ha actualitzacions.

- Caldria proporcionar també un sistema d'execució que comproves si ha
versions noves i notifiqués l'usuari. Caldria integrar-se amb el sistema
de notificacions de Windows.

A nivell funcional hi ha diverses possibilitats:

- Un sistema senzill que notifiqui només de noves versions. L'usuari
hauria de baixar el nou Catalanitzador i instal·lar-lo. L'inconvenient
més gran és que pot fer tot aquest procés i després potser no
catalanitza res nou en el PC d'aquest usuari i que la gent s'emprenyi.

- Que es baixes el Catalanitzador automàticament, que s'executés, i que
si detecta que es pot Catalanitzar alguna cosa més avises l'usuari i que
l'oferís executar la nova versió.

En qualsevol dels dos casos caldria atacar a un PHP que permetés fer un
desplegament progressiu. Per exemple, per només dient-li al 10% dels
usuaris que hi ha versió nova, veure com va una setmana, i si no hi ha
incidències d'errors, obrir més l'aixeta. Caldria també un mínim
d'estadístiques a la part servidor.

La meva posició seria pensar bé com ho faríem i deixar-ho per una versió
després de la 1.0, ja que inclús un sistema senzill representa certa,
feina i responsabilitat.