[Desenvolupament] Catalanitzador: comprovant si un Windows XP està validat

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dij abr 12 02:10:14 CEST 2012

Ep gent,

Porto moltes hores amb això de la validació. Us explico el que he tret
en clar. En procés del WGA[1] té dos parts: activació i validació[2].

El paquet d'idioma de Windows XP SP 2 o superior requereix que el
Windows estigui activat i validat, però dit això no força una nova
validació. Entenc que cap altre paquet d'idioma ho comprova.

El principal problema que hi ha és que la biblioteca que proveïx la
informació (wga.dll) sobre si el Windows està o no activat o validat no
ve de sèrie en tots el Windows. És més, el paquet d'idioma del Windows
XP 2 la inclou per si de cas. A més, a partir de Vista la forma de
comprovar la validació canvia. Re-distribuir la biblioteca dins del
Catalanitzador no sembla una opció.

Ara mateix el que he observat és hi ha un fitxer a (all users\datos de
programa\) anomenat data.dat que sembla guardar la validació. La meva
idea era presumir que si aquest fitxer existeix la màquina està validada.

Josep M, en la teva experiència, saps si podem assumir això?

La meva intenció seria comprovar si el Windows XP està validat a partir
del SP 2. Si no ho està, instal·lar el paquet antic que no requereix
validació.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage
[2]
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/What-s-the-relationship-between-activation-and-genuine-Windows