[Android] "Gesture Typing" en català a la versió 4.2

Joan Montané joan a montane.cat
dll nov 19 08:29:09 CET 2012

Bon dia Jordi (i altres),

el tema del teclat predictiu és força recurrent. De fet tinc una petició en
privat d'algú interessat en afegir el català en dels molts teclats
alternatius que hi ha al Google Play. De fet, de fa temps,
l'AnySoftkeyboard incorpora un diccionari predictiu (millorable) pel català.

La dificultat és la següent. Es pot generar un llistat de mots ben escrits,
però la part interessant és ponderar aquests mots (que 'prova' sigui
preferent a 'proba', per exemple), i això no és gens fàcil.

Pots indicar on són les instruccions per generar el XX_general.dict?

El tema del teclat és força descoratjador a Android. Per a usuaris
multilíngües, com nosaltres, el fet de tenir text predictiu en una llengua
i no en l'altra ens perjudica força. A més, en moltes versions d'Android
ens manca el punt volat (algú pot dir-me si a la 4.2 el tenim?). Si li
sumem la capa de personalització que alguns fabricants (HTC, Samsumg,...)
afegeixen al seus terminasl i el disseny del sistema fa que les
actualitzacions o traduccions en català no arribin als usuaris fins que es
canvien el terminal (llevat usuaris avançats que canvien la ROM) o no
arriben mai perquè el fabricant en questió no dóna suport al català.

Resumint:
Situació: Android és obert, però el seu disseny i sistema de distribució
ens perjudica.
Solució a mig/llarg termini: treballar per a que tinguin en compte el
català i en els terminals futurs tot funcioni com cal.
Solució a curt/mig termini: quan valorem la compra d'un dispositiu nou,
valorar el grau de suport al català que ofereix.

Joan Montané

El 13 de novembre de 2012 19:29, Jordi Amorós <jordi.amoros.andreu a gmail.com