[Android] Android en valencià

Vicent vginer a gmail.com
dim mar 29 22:13:01 CEST 2011

Hola! Vaig contestant entre línies.

2011/3/29 Joan Montané <joan a montane.cat>:
> Bona nit Vicent, benvingut

Gràcies!    ^_^

> potser ja ho coneixes, però hi ha una iniciativa anomenada
> Softvalencià, que treballa per difondre el valencià a les noves
> tecnologies.
> http://www.softvalencia.org/ i la llista
>
> Si t'agrada tenir programari en valencià, passa-t'hi.

Sí, sí, ja ho coneixia. De fet, hi he entrat buscant informació sobre
Android en valencià i a partir d'ahí he conegut els documents
http://www.softvalencia.org/preguntes-mes-frequents/   i
http://www.softvalencia.org/proposta/  , on he vist que tot està molt
clar i té molt bona pinta. A partir d'ahí, a través de les adreces
electròniques de contacte, he rebut resposta de Pau Iranzo.

> Anant el tema Android.
> El que demanes, ho he rumiat de fa mesos, però ara mateix, no es pot
> fer ben fet en la versió Android actual. Et faig un resum, espero que
> se m'entengui.

M'ha paregut súper interessant tot allò que has comentat i explicat.

L'únic dubte que tinc és este (per falta de coneixements sobre el
tema): ara mateix, en Android, només hi ha una versió de l'idioma
espanyol, o n'hi ha vàries, segons el país (espanyol per a mèxic,
etc.)? I què passa amb l'anglés d'UK i l'anglés d'US, com diuen ells??
Pensava que eixe tema de la "localització varietal" estaria ja resolt,
no pel valencià, però sí per donar cabuda a les variants d'altres
llengues, com l'anglés o l'espanyol. No és que dubte d'allò que dius,
ni molt menys, però de veritat només hi ha en Android una versió per a
l'anglés, per exemple? Si n'hi ha més d'una... ¿no es podria fer
alguna cosa semblant per al valencia/català?

De tota manera, ho pregunte només per traure-li més suc al tema,
perquè ho has exposat tot de manera claríssima.

> [...]
> Problema? Visualment funcionaria (l'usuari veuria les menús en català
> (valencià)), però de portes en fora no és el codi que toca i no
> s'hauria de fer servir (els estàndards són molt importants). Això
> faria que difícilment l'AOSP acceptés les traduccions valencianes amb
> codi ca-XV a la branca oficial.
>
> Opció 3 (la mooolt dolenta, més aviat absurda): Posar les traduccions
> valencianes en comptes de les catalanes fent servir el codi
> values-ca/. Això només per a ROMs personalitzades. La traducció dels
> programes de tercers seria la que portes el programa en si (amb tota

Sincerament, jo optaria per la 2, però perquè no pense que els
estàndards puguen fer que una llengua (o una varietat, en este cas) no
puga "desenvolupar-se" amb normalitat.

Però entenc que "la bona" és la 1, és "la que toca", "la que cal".
Ara, clar, caldria que això es posara en marxa, en algun moment.

[ També hi hauria l'opció 4, separatista: fer servir un codi
lingüístic com el que fan servir en esta versió del Firefox en
valencià segons les normes de la RACV:
https://addons.mozilla.org/es-ES/firefox/addon/valencian-language-pack-for-fi/
. Anava un poc en broma, que conste. Però volia dir fer servir eixe
codi, encara que "emplenar-ho" amb la traducció feta amb l'script de
SoftValencià/SoftCatalà. ]

Clar, mentre no es tinga clar una solució, potser no pague la pena fer
l'esforç, no??

--
vicent