[Android] Huawei IDEOS amb Froyo en català

Joan Montané joan a montane.cat
dij feb 10 09:43:47 CET 2011

Bon dia,

El 9 de febrer de 2011 14:12, Joaquim Sans <joaquim.sans a gmail.com> ha escrit:
> [...]
> de serie.
> Podeu donar-hi un cop d'ull a:
> http://www.gsmarena.com/huawei_u8150_ideos-3513.php
> http://www.pcworld.idg.com.au/review/mobile_phones/huawei/ideos_u8150/363402
> Arriba configurat en espanyol.
> Vaig buscar l'opció de català al menú de configuració local i no el vaig
> trobar.
> Avui he llegit la recomanació que feu a la pàgina del projecte Android, i
> he instal·lat More Locale 2.
> He triat l'opció de català, i amb sorpresa molt agradable he vist que tots

ummm, curiós, molt curiós això que comentes, gràcies per compartir-ho.

> Per poder escriure en català he configurat el teclat nadiu Android en
> anglès, i funciona bé.

Telèfon lliure o d'operadora?
Per curiositat, per quin motiu no has conservat el teclat espanyol?,
el teclat espanyol segueix sense tenir alguns dels caràcters catalans
(à,è,ò, ï) ?

Ho demano perquè tinc la sospita que hi ha una operadora, amb seu al
Regne Unit, que capa deliberadament el teclat espanyol, suprimint els
caràcters específics catalans, llevat la Ç, que la deixa.

Tinc pendent actualitzar la traducció catalana de l'AnySoftkeyboard.
Però és funcional. El diccionari predictiu no és perfecte, però el
teclat també aprèn a mesura que s'escriu, per tant... si feu l'esforç
d'escriure bé durant uns dies... després va sol, jo he notat molta
millora.

> Fins i tot sembla que la predicció d'escriptura funciona a mitges, oferint
> triar paraules en anglès i en català, però poques. De tota manera encara no
> he tingut temps per provar-ho tot a fons.

En versions recents del teclat nadiu, el sistema va "aprenent" les
paraules que l'usuari introdueix. Potser el teu Froyo té algunes
d'aquestes millores (incloent la traducció al català), :)

Joan Montané