[Android] Huawei IDEOS amb Froyo en català

Joaquim Sans joaquim.sans a gmail.com
dic feb 9 14:12:12 CET 2011

Bondia. Per si us pot interessar:

Fa dues setmanes vaig comprar un Huawei Ideos model U8150, que porta Froyo
de serie.
Podeu donar-hi un cop d'ull a:

http://www.gsmarena.com/huawei_u8150_ideos-3513.php
http://www.pcworld.idg.com.au/review/mobile_phones/huawei/ideos_u8150/363402

Arriba configurat en espanyol.
Vaig buscar l'opció de català al menú de configuració local i no el vaig
trobar.
Avui he llegit la recomanació que feu a la pàgina del projecte Android, i
he instal·lat *More Locale 2.*
He triat l'opció de català, i amb sorpresa molt agradable he vist que tots
els menús apareixien en català.
Per poder escriure en català he configurat el teclat nadiu Android en
anglès, i funciona bé.
Fins i tot sembla que la predicció d'escriptura funciona a mitges, oferint
triar paraules en anglès i en català, però poques. De tota manera encara no
he tingut temps per provar-ho tot a fons.
El terminal permet triar també el teclat TouchPal, que de moment no m'agrada
gens i no veig que permeti escriure en català.
A continuació provaré de carregar l' *AnySoftKeyboard *per veure si resulta
més pràctic.
És curiós que funcioni gairebé tot, i que en canvi el menú d'opcions locals
no proposi el català.

Per a qui li interessin els aspectes materials del terminal, és de qualitat
mitjana-baixa, baratet (195€ lliure), pantalla petita, molt manejable i
pràctic per fer de telèfon normal i corrent, amb el plus de les aplicacions
Android. La resposta de la pantalla tàctil, capacitiva, és acceptable però
força millorable.

Salut,
Joaquim Sans