[Android] Començar amb CM

Joan Montané joan a montane.cat
div nov 5 10:05:49 CET 2010

Bon dia,

estic molt despenjat per un excès de feina, i no responc els missatges
tan bé com voldria, ni amb tant agilitat com caldria.

Aquesta traducció de la càmera va ser una petita prova basant-me en el
mod de Cyanogen, no té cap misteri, a més vaig aprendre les primeres
beceroles del sistema de control de versions git:

1.- es fa un fork del codi de Cyanogen
2.- s'afegeix la carpeta pel català amb els fitxers .xml traduïts
3.- s'envia el comit al projecte de Cyanogen original via git

No vaig compilar res, simplement en Cyanogen va acceptar aquesta
contribució feta mitjançant github. Caldria mirar com es pot mantenri
aquest sistema de treball al llarg del temps (modificacions al codi de
Cyanogen)

El "problema" d'aquest sistema de treball és que només traduïriem per
una rom, la de Cyanogen. Aventatges, si en Cyanogen ens accepta totes
les traduccions, tindriem la traducció al català "de sèrie" a un munt
de mods, tots els que es basen en el de Cyanogen. Si no les aceptat,
sempre podem recompilar el codi de cyanogen amb la traducció catalan
(Oriol?). Desavantatges, tots els mods, i la branca oficial, no basats
en Cyanogen, no tindran traducció al català.

Em sembla genial fer servir un sistema de traduccions via web, però
crec que és millor traduir els fitxers originals d'Android, 2.2, per
exemple. Per quin motiu? Doncs per què així podríem enviar tota la
traducció al projecte original, a veure si tenen nassos a rebutjar-la.
Si la fem a partir del codi de Cyanogen, ja no podrem enviar-la a
"mainstream" d'Android.

Fer la traducció a partir del codi Android orginal no és problema per
traduir altres mods, com la de Cyanogen (o qualsevol altra),
simplement caldria agafar el codi ja traduït de la branca "oficial" i
fer les adaptacions necessàries, calculo que comparteixen un 95 o 99%
de les cadenes.  Si tenim Android 2.2 traduit, podem adaptar-la a
android 2.1, 2.0, 1.6, 1.5 i a qualsevol mod basat en alguna
d'aquestes versions, en funció dels interessos personals de cadascú.

Per sert... amb una magic, Cyanogenmod 6.0, amb l'idioma català posat
(la càmera apareix en català). Els dies de la setmaan del calendar se
us veuen bé? A mi m'apareixen "números" (1,2,3,4,5,6) i la setmana
comença en diumenge. Pel que sé això és degut a que manca informació
del locale català (altres llengües tenen el mateix problema), caldria
saber quines dades manquen, afegir-les per assegurar que està tot el
que cal per fer anar Android en català.

Salutacions, Joan Montané

Joan Montané

El 5 de novembre de 2010 9:18, Oriol Pellicer <pellix a gmail.com> ha escrit: