[Android] Projecte Android, planificació

android a llistes.softcatala.org android a llistes.softcatala.org
div gen 15 19:28:34 CET 2010

Bona tarda,

primer de tot, saludar-vos a tots els que us heu inscrit a la llista.
Ara per ara sóm 7 persones, dono la benvinguda especialment a la gent
que ve de CatAndroid.

Anem per feina, planificació.

Inicialment havíem pensat en repassar/corregir els fitxers xml de la
traducció feta per la Laura Mora, amb un editor de text pla. La pàgina
de pencaires del projecte reflecteix aquesta idea, encara.

Posteriorment, hem reconsiderat el plantegament, i amb l'ajuda de
l'eina xml2po, la idea és passar els fitxers xml originals en anglès
al format estàndard de traducció po, traduir-los, i tornar-los a
passar al format xml.
Aventatges: podem fer servir les eines estàndards de traducció de
fitxers, la memòria de traduccions i, en un futur, tenir una memòria
específica dels programes android

També estic treballant en muntar un servidor git on tenir el fitxers.
El git és el sistema de control de versions emprat per la majoria de
desenvoupadors android i és l'única forma oficial de pujar nou codi
(les traduccions ho són) al projecte oficial d'android. D'aquesta
manera tindrem més números que la traducció esdevingui oficial i, com
a mínim, els desenvolupadors de ROM alternatives tindran més fàcil
agafar les nostres traduccions.

Cal que tots tinguem clar que aquest feina potser no servirà per a
res, o potser sí, encara no ho sabem. A més hi ha aplicacions que no
podrem traduir, perquè són tancades: gtalk, gmail, market, google
maps,...

Bé, ara per ara estic acabant de muntar el servidor git (en local ja
em funciona). Quan el tingui podrem generar i enllaçar els fitxer po i
començar a traduir. Per tant, us demano uns dies, que vaig de bòlid.

Bon cap de setmana.

Joan Montané