[Admpub] Alguna campanya actual en pro al programari lliure a l'Administració pública ?

Javier Cuchí cuchibeltran a internautas.org
dim abr 28 19:00:24 CEST 2015

Parlem de milions i milions en llicències i en desenvolupaments sobre
> sistemes propietaris que no es podran mai migrar de plataforma. Sense
> parlar de qui acabarà tenint la clau de les nostres dades. La gent hauria
> d’estar al cas.

Et dic el mateix que li vaig dir al Joan Codina: tens tota la raó.

El problema és que es tracta de temàtiques molt difícils d'explicar i tenim
dos problemes molt greus:

1. Que ja vaig dir, que la gent ara està preocupada d'altres coses que
considera molt més importants (en termes personals i familiars, potser amb
raó, segons la situació)

2. Que la gent funciona en un entorn de què tant se li en fot el que es
faci de les seves dades i de la seva privacitat perquè «jo no tinc res que
amagar» (fins que algú fa córrer pel Facebook la seva foto en boles i
aleshores tot són drames)

Vejam... Em sap molt de greu no fer més que posar pegues quan hauria
d'escriure sobre solucions, però si no tenim una anàlisi molt clara de la
situació -i la situació està molt malament, és així- qualsevol esforç que
despleguem serà inútil i només servirà per desmobiltzar la gent, per
cremar-la.

Per poder afrontar tota aquesta problemàtica, necessitem desplegar una
pedagogia potent, reiterada i llarga en el temps per anar educant la gent
sobre aquestes temàtiques i aquests riscos. Això demana molta i molta força
activista i, en aquests moments, el món del programari lliure està molt
desmobilitzat. La crisi -amb el seu carregament de malhumor i de
preocupacions personals i familiars- afecta a tothom, també a nosaltres.

Aquesta mateixa llista ara fa... quan temps que no funcionava? Mesos? Més
aviat algun any que d'altre. Si mirem més enllà... On és Hispalinux, que
havia estat el referent en aquest àmbit?

En el mentrestant, moltes coses han canviat i la metodologia activista que
vam fer servir fins fa cinc anys, probablement no funcionaria: s'ha de
replantejar absolutament. 'Temporibus illis' van tenir un cert i fort
recolzament mediàtic, però el món mediàtic també ha canviat molt en aquests
anys. Ho hem de replantejar tot.

Tens raó, teniu raó, tenim raó... Però penso que hem de treballar molts i
molt abans de començar a «fer coses».

Lamento el plantejament negatiu, però així ho veig jo.

--
*Xavier Cuchí Burgos <http://google.com/+JavierCuchí>*
cuchibeltran a internautas.org

*--Blog:Territori fronterer <http://elsindians.blogspot.com.es>* (en català)