[Admpub] ubunkat

Jordi Massaguer Pla jordimassaguerpla a yahoo.es
Dis Jun 27 11:52:06 CEST 2009

Tres coses.

Primera: em sembla molt bé el projecte. Si us hi fixeu una mica es
tracta d'incorporar els programes educatius que s'inclouen a la linkat
per a oferir una solució alternativa. Això és molt interessant per als
què a casa ja utilitzin Ubuntu i no vulguin canviar. Es tracta de fer
arribar el programari lliure al màxim de gent possible, i el valor
primer de la linkat és el distribuir aquest programari educatiu.

Segona: Pel què fa al suport. Aquest és un tema que conec de bastant a
prop i des de fa 2 anys que estem construint un suport alternatiu,
format per 40 empreses ja, dispersades per tot Catalunya, amb una
filosofia d'empresa en xarxa en comptes d'empresa vertical. El projecte,
pels que no el coneixeu, es diu lin.cat (http://www.lin.cat) i podreu
veure una presentació al respecte a les jpl.

Tercera: Em fa gràcia que es digui que no es vol fer una distro pròpia
però que es farà una versió d'Ubuntu... fer una versió d'Ubuntu és el
mateix que fer una versió d'openSUSE, que és el que s'ha fet amb
linkat3, a nivell conceptual em refereixo.

Fer una "distro" que en realitat no és cert que fem una distro, sino que
fem una adaptació o derivació, però no reenvientem res, es fa per poder
oferir un suport millor. El que es fa és afegir un conjunt de programes,
unes configuracions per defecte que permeten instal.lar un client o
servidor d'aula i modificar l'instal.lador. A continuació es crea un
servidor d'actualitzacions propi que fa de proxy del d'openSUSE. Això es
fa pq és la manera de poder garantir un suport. La xarxa d'empreses
lin.cat es basa entre altres coses en això, en tenir un "producte
educatiu" molt concret, del qual en reben formacions i suport de segon
nivell.

Per acabar, l'important, des del meu punt de vista, no és si és Ubuntu,
SUSE, Fedora, ... .sino les aplicacions educatives i les configuracions
preestablertes que tingui i l'organització d'un suport de qualitat.

jordi