[Admpub] ubunkat

Dr. Joan de Gracia jdegra25 a yahoo.es
Dis Jun 27 01:22:39 CEST 2009

Hola Joan,

Ja he vist el blog.

Amb la versió 3 de Linkat hem agafat la base d'openSuSe 11.1.

Malauradament, aquest poc suport vindrà de la mà dels tècnics de suport
de l'empresa ja que, com molt bé dius, la gran majoria de tècnics són
inexperts amb GNU/Linux i això és un handicap molt gran.

Que políticament es vegi viable és el que tothom vol. Ara bé, tenim una
classe política que, en relació a les TIC, suspenen amb un molt
deficient i no fan res més que assessorar-se pels Sir Humphreys de
l'administració pública. Així com a la primera edició del tripartit el
programari lliure estava present (molt de paraula i un xic en els fets)
a l'actual tripartit l'impuls pel programari lliure brilla per la seva
absència, o dit d'una altra manera ... fem una miqueta no sigui cas que
ens passem.

Tothom veu normal que a les visites de la multinacional
<CTRL><ALT><SUPR> ;-) hi assisteixi tota la plana major de
l'administració i en canvi, pel que fa la distribució Linkat, s'hagi fet
poc esment... No obstant aquest poc esment ha servit a M$ per començar a
fer "pilots" en centres catalans i a adonar-se de la importància del
sector educatiu.

Per tant, cal seguir impulsant la nostra distribució ja que anem
creixent, treballem cada dia de valent malgrat els entrebancs que van
apareixent. La innovació, l'empenta que tenen els docents que han vist
en el programari lliure una forma diferent de portar la informàtica als
centres ...i SENSE ELS PROBLEMES de sempre (virus, spywares,
congeladors, etc.)

D'altra banda, el CTTI està treballant per fer-se seva la Linkat i
donar-li l'estatus que es mereix. Ara bé, ens toca a tots nosaltres
vetllar perquè l'estat de salut sigui bo i fer soroll quan toqui.

Tant costa veure que l'aposta pel programari lliure és una aposta de
país i que la política TIC la marquen els mateixos tècnics que han vist
canviar el govern...

Lamentablement, em sento decebut  del que està passant :-(  Ara bé, com
que m'agrada ser optimista, tenim ganes de gresca i cada dia anem avançant.

Joan de Gràcia

(des de la Gàl·lia)

En/na Joan Codina ha escrit: