[Admpub] Re: Manca d'oferta d'equips amb programari lliure pre-instal·lat

Eduard Pagès Casas epages a b6dev.com
dll jul 20 11:11:05 CEST 2009

El 17 / juliol / 2009 13:51, Eduard Pagès Casas <epages a b6dev.com> ha
escrit:

> La manca d'una oferta generalitzada d'equips amb programari lliure
> pre-instal·lat és vist com un dels grans obstacles per a la seva propagació.
> Encara avui en dia es fa molt difícil de trobar equips que no portin
> windows pre-instal·lat. Les sospites de coacció als fabricants d'ordinadors
> i de pràctiques monopolistes són prou generalitzades:
>
> - http://www.alcancelibre.org/article.php/gnulinux-en-la-profeco
> -
> http://www.alcancelibre.org/article.php/fracaso-linux-netbooks-culpa-mafia-ms

> [...]

Segons entenc es tracta de defensar-nos com a consumidors i denunciar
possibles pràctiques monopolistes. Els fabricants i grans distribuïdors
d'ordinadors difícilment denunciaran la situació ja que són part implicada.

He trobat dos llocs que poden ser adequats per tal de presentar la possible
denuncia:
- http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm
- http://www.consum.cat/qui_som/consum_a_europa/index.html

Penseu que una denuncia com la que plantejo podria prosperar?

Tinc molt clar que seria necessària una acció conjunta i que cal una
"plataforma" per a presentar la denuncia. Aquesta plataforma podria ser
http://fsfe.org/ o una creada expressament. Reconec que no sé gaire per on
caldria començar i per això demano la vostre opinió i que digueu com poder
organitzar-nos aquells que hi vulgueu participar.

Salutacions,

Eduard