[Admpub] Aclarint estratègia de Ms per a les escoles

Joan Codina Joan.Codina a upf.edu
dic jul 8 00:26:45 CEST 2009

Anava a dir que aquest link és una nota d'humor, però potser hauria de
dir que és de clarividència. Parla de windows 95 però no ha perdut gens
de vigència
http://www.anarda.net/tolkien/relatos/secretowin95.html

Micorosft ja ha perdut una batalla, la de la wikipedia i encarta. En les
escoles la plataforma és important, però els continguts també. Com seràn
aquests continguts? Tindran els nens un pc i pagaran per tenir un
usuer/password per accedir a la web de les grans editorials i poder fer
uns exerccis online?
Aquest accés al coneixement també serà clau. Jo encara tinc llibres de
quan estudiava, alguns potser estan desfassats, però els de física
bàsica o els de mates alguna vegada els he obert per fer alguna consulta
. Potser amb la wikipedia no faran falta els llibres, però segurament
quan els alumnes arribin a juliol, el seu password caducarà i deixaran
de tenir accés als continguts.
Pagarem el PC, amb el windows a preu de hamburguesa, y pagarem uns
continguts que podrem consultar però mai tenir.

Ara és el moment de treballar no nomeś per el software lliure sinó
perquè hi hagi continguts lliures, que facin l'ensenyament lliure.

Salut