[Admpub] Software Libre: ¿por qué es necesario su presencia en el sistema educativo? [català]

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dll gen 12 20:31:39 CET 2009

El Monday 12 January 2009 19:21:32 Jordi Mas va escriure:

> No és una sort. La sort en desenvolupament de software no existeix, en
> tot cas una probabilitat per usar termes menys isòterics.

Fa uns dies vaig llegir-li una entrevista al Stallman on parlava justament
d'això. Ell deia "that's nice". En aquest cas probablement hagués estat millor
traduir-ho per "ia això és plaent, bo, agradable...". És aquest el sentit que
volia donar-li, no pas el literal.

> La qualitat del programari lliure és el resultat d'un model de
> desenvolupament més eficient, participatiu i col·laboratiu basat en la
> meritocràcia. Una comunitat al voltant d'un projecte lliure, amplia,
> sòlida, cohesionada, només pot fer que crear programari d'alta qualitat
> per definició.

El que dius és cert, però una cosa no treu l'altra. No pas tots els projectes
de programari lliure es desenvolupen sota les condicions que esmentes i, per
tant, si agafem un projecte de programari lliure a l'atzar, no podem
assegurar-ne automàticament la qualitat i la resta de propietats.

> Aquesta com a mínim és la meva experiència en els projectes que he
> col·laborat.

Això és perquè només col·labores en els millors :-)

Orestes.