[Admpub] Carta enviada al Conseller d'Educació des de l'AEIC)

Dr. Joan de Gracia jdegra25 a yahoo.es
dis abr 28 00:47:14 CEST 2007

Hola de nou,

Per fi el Departament d'Educació (DE) ha mostrat les seves cartes pel
que fa el programari lliure. De fet es troba davant d'un dilema,  ha
de fer quelcom amb el programari lliure però no massa. Segons el
mateix DE no hi haurà full de ruta per a la migració a programari
lliure de les TIC educatives. Segons el mateix responsable del DE,
"....les TIC educatives, d'acord amb la legislació vigent, tnene com a
finalitat que l'alumnat adquireixi les competències digitals bàsiques
per desenvolupar-se lliurement en la Societat del Coneixement".
Aquesta frase queda molt bé però es podria arribar a interpretar com
que el programari lliure no assoleix aquestes competències bàsiques,
que dit d'altra manera, enlloc diu que s'hagi de saber fer funcionar
un entorn windows o un programa com ara el Word de M$.

Em sap molt de greu que es torni a treure una frase que queda molt bé
però que no serveix de res " l'adopció del programari lliure s'ha de
fer per convenciment i no per imposició". Fixem-nos bé que sense full
de ruta, amb molt pocs recursos i a més intentant convèncer als
centres que adoptin el P.L. vaja que no ens enredin que estarem
perdent el temps. A més, hem de tenir en compte que Micro$oft ha
tingut contactes amb el DE i no serà gens ni mica estrany que d'aquí
poc hi hagi una de les típiques rodes de premsa amb els responsables
del DE.

Finalment, i en relació a la necessitat exposada sobre l'aplicació del
full de ruta de P.L., la resposta ha estat que la planificació de les
TIC educatives es fonamenta atenent a la normativa educativa vigent i
en criteris pedagògics. Com s'interpreta això, el P.L. vulnera la
normativa educativa i/o no és pedagògic?

Crec sincerament que el DE es defineixi fermament, que  faci pública
la seva aposta pel P.L.,  que sigui el primer departament que faci la
migració. Cal  definir un  full de ruta de les TIC educatives i tenir
molta mà esquerra a l'hora de fer les coses ben fetes, però primer cal
tenir clar on és el nord i ara per ara ningú no s'ha definit
obertament pel que fa l'adopció del P.L.

Per això, en els escrits que us he anat fent al llarg d'aquests dies,
es veu la necessitat que, el col·lectiu de persones que formem la
comunitat catalana de programari lliure, ens unim per demanar
obertament a l'administració que faci aquest pas. Que es tracta d'un
pas agoserat però compta amb professionals, amb empreses qualificades
que ajudaran a fer aquest pas. Que és un canvi que la societat
necessita, que és pel bé del país, que no volem hipotecar-nos amb
llicències que se'n van fora de les nostres contrades.

Sumem forces companys!!

Joan de Gracia
Vicepresident de l'AEIC

En/na Sergi Tur Badenas ha escrit:
> En/na Pau Arumi ha escrit:

> Molt bé! Sembla que ja hi ha certa feina feta no? Jo crec que el millor
> no es crear una plataforma nova sinó utilitzar el que ja tenim. Per què
> no ens unim a orglliure i els ajudem?
>
> Algú dels que ja hi estan podrien convocar una reunió....

- --

* NO a les Patents de Programari           *
*                                          *
* Si us plau, per a l'intercanvi de fitxers*
* utilitza formats normalitzats:           *
* PDF(ISO-19005) i/o ODF (ISO-26300)       *
* No a l'eDiscriminació. Per un ús dels    *
* estàndards oberts a l'administració      *
* pública.                                 *

Usuari registrat de
# GNU/Linux:
# 350320

LLama Gratis a cualquier PC del Mundo.