[Terminologia] Consulta sobrer la traducció de "File Associations"

Rafael Ferran i Peralta rferranp a gmail.com
dic feb 2 12:58:40 CET 2022

A parer meu, depèn de en quin sentit es consideri l'associació. És a dir,
si conceptualment veiem l'associació com una relació on (1) el domini és un
conjunt d'extensions o tipus de fitxer, i el recorregut un conjunt
d'aplicacions, o (2) el domini i el recorregut són a la inversa.
En el primer cas (.ext -> app), tindríem una llista de fitxers (tipus de
fitxer o extensions), cadascun aparellat amb l'aplicació predeterminada que
l'obre. En aquesta llista, els fitxers no es poden repetir, però les
aplicacions, sí. Cada entrada de la llista és una "associació de fitxer" ja
que associa un sol tipus de fitxer a una sola aplicació. La llista sencera
conté totes les "associacions de fitxers" definides al sistema perquè hi ha
més d'una associació i més d'un tipus de fitxer.
En el segon cas (app -> .ext), tindríem una llista d'aplicacions cadascuna
aparellada amb la llista de tipus de fitxer que pot gestionar per defecte.
Aquí cada entrada de la llista seria una "associació de fitxers" perquè
associa una sola aplicació a diversos tipus de fitxer (com a cas general) o
a un de sol (en algun cas concret). I la llista completa serien les
"associacions de fitxers" del sistema.
I, tal com apunta en Jaume, aquí s'ha d'anar alerta quan diem "fitxer" ja
que estem simplificant per tal d'escurçar el sintagma "tipus de fitxer" i,
per més inri, la paraula tipus és invariable en singular i en plural. O
sigui:
- una associació d'un sol tipus de fitxer - associació de fitxer
- una associació de diversos tipus de fitxer - associació de fitxers
- diverses associacions d'un sol tipus de fitxer - associacions de fitxer
(el cas que esmenta en Francesc)
- diverses associacions de diversos tipus de fitxer - associacions de
fitxers.

Missatge de Francesc Rosés Albiol <froses a froses.com> del dia dc., 2 de
febr. 2022 a les 12:21: