[Guia] Proposta per a futures guies

div maig 7 10:04:23 CEST 2010

El 7 de maig de 2010 8:43, Pau Iranzo <pau a somgnu.cat> ha escrit:
> Bones,
>
> Estava mirant la traducció de l'Ubuntu i m'he trobat amb una cadena amb un
> error molt típic:
>
> «Esteu preparats per instal·lar l'Ubuntu»

> en aquest tipus de diàlegs. D'altra banda, personalment considere la
> construcció «Esteu + participi» una miqueta formal. Al GNOME ja fa temps que
> ometen el «esteu». Per exemple, ara no ens trobem amb diàlegs del tipus
>
> Considere que a la cadena de l'instal·lador d'Ubuntu, també es podria posar:
>
> «Preparat per instal·lar l'Ubuntu?»

> [...]

Ben vist Pau. Evidentment, el «preparats» era una errada. Els qui fem
la traducció tant en el GNOME com a l'Ubuntu som ben conscients de la
diferència, però a vegades no te'n dones compte i s'escapen a la
revisió. De totes maneres, jo segueixo preferint utilitzar «Esteu +
participi», ja que independentment del grau de formalitat, em sembla
molt més natural que no pas el participi sol, que em sona més brusc,
per dir-ho d'alguna manera.

El tema del GNOME i el «Segur que...» crec que el vam canviar de
manera implícita per aconseguir la neutralització del gènere, tot i
que no recordo que tinguéssim cap fil de discussió sobre el tema. Crec
que simplement algú va començar a fer el canvi i ens hi vam anar
adaptant, de manera que encara pot ser que quedin alguns «Esteu segur
que...» que no vam canviar.

D'altra banda veig que a la guia utilitzem «Esteu segur que...» en
alguns exemples:

  http://www.softcatala.org/wiki/Guia_d%27estil/Guia_2010/Aspectes_ling%C3%BC%C3%ADstics#Pronoms_possessius

Bé, tornant al tema del «preparats», ho he deixat de moment amb
l'«Esteu», pendent dels comentaris en aquest fil, però el que sí que
he fet és suggerir «a punt» per tenir una forma neutra:

  http://is.gd/bY7D8

Salut,
David.

Més informació sobre la llista de correu Guia