[Mozilla] Compilacions, versions, branques, arquitectures, et al...

div maig 2 21:31:19 CEST 2014

Hola Josep,

ras i curt: no és un error, millor fer servir
latest<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-aurora-l10n/>,
i tots els builds seran idèntics perquè sempre fem push a última hora (i el
cicle del fx 31 acaba de començar).

T'explico fins on jo sé però abans uns aclariments.

*Nightly builds*

La idea és tenir binaris cada dia per veure les coses.

d'entrada, crec que millor fer servir
*http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-aurora-l10n/
<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-aurora-l10n/>
*
pel que he entès, els nocturns és que es generen cada 24h a la mateixa
hora. no es publiquen tots a la vegada.

*Sobre els errors que has vist (que no són errors, sembla!)*

> http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/2014/05/2014-05-02-00-40-03-mozilla-aurora-l10n/
>
> en teoria hauria d'haver-hi les últimes versions localitzades, però no
> n'hi ha en català,

sí que n'hi ha. potser encara no s'havien generat?
els nightlies no depenen de la quantitat de cadenes traduïdes. simplement
es fan, i així provem coses

> http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/2014/05/2014-05-01-00-40-04-mozilla-aurora-l10n/
>
> que és la versió just anterior, del dia abans de fet, sí que hi ha versió
> ca

fixa't que la marca horària de generació és diferent per cada grup de
binaris:

*edu a debian:~/mozilla/playground/nightly-v-papapep$ cat mai1 | cut -f 2 |
uniq*
01-May-2014 16:48
02-May-2014 12:04
01-May-2014 11:15
01-May-2014 12:12
*edu a debian:*

aquí un diff que mostra que l'única diferència entre dos dies és els
fitxers "partial" http://pastebin.com/kkKVeirx

*és a dir, eventualment es generen tots, però no necessàriament es fan tots
a la mateixa hora ni es publiquen de cop.*

> A més, no hi ha versió x86_64 per descarregar en català, quan n'hi ha  en
> altres (pocs) idiomes i, per tant, entenc que no és que no estigui
> preparat el build per aquesta arquitectura.

una cosa curiosa és que els binaris per 64 bits es van generar el dia 2 en
la carpeta del dia 1.

*edu a debian:~/mozilla/playground/nightly-v-papapep$ cat mai1  | grep
"02-May" | cut -f 1*
firefox-31.0a2.ca.linux-x86_64.checksums
firefox-31.0a2.ca.linux-x86_64.checksums.asc
firefox-31.0a2.ca.linux-x86_64.complete.mar
firefox-31.0a2.ca.linux-x86_64.partial.20140429004000-20140501004004.mar
firefox-31.0a2.ca.linux-x86_64.tar.bz2
*edu a debian:*

és possible que avui hagin tingut alguna incidència o simplement va tot
suficientment retrassat perquè  la marca horària salti.

*Cicles i versions, flux de treball*

Teniu idea de què pot causar això? [..] misteris de  Mozilla i el seu
> funcionament intern

d'altra banda, en el nightly no et trobaràs res traduit més enllà de la
feina tramesa per l'aurora fins ara.

l'*ordre* és central -> aurora -> beta -> release
i nosaltres només traduïm a partir d'aurora perquè és quan les cadenes
estan prou estables. a més, al bugzilla ens controlen qualitat de l'aurora
en endavant. el darrer cicle (fx 29 a release, amb australis) va anar així:

   1. 26 d'abril vam fer el nostre darrer push
      1. vaig agafar les cadenes del pootle de SC
      2. vaig arreglar unes d'incidències
      3. commit+push al repositori d'aurora (fx 30)
      2. 28 van fer merge
      1. fx aurora 30 va passar a ser fx beta 30
      2. fx central va passar a ser fx aurora 31
   3. el dia 1 vaig actualitzar el pootle de SC
      1. fx aurora 31 és al nostre pootle
      2. qualsevol commit+push que faci, anirà a fx aurora 31 i apareixerà
      al següent nightly build

total, que els nightly build d'aurora fet a partir del dia 28 d'abril  són
idèntics de moment (un grafic
http://hg.mozilla.org/releases/l10n/mozilla-aurora/ca/graph).

*llista de reis i proves*

no obstant, si puguéssim acostumar-nos-hi, estaria bé fer pushes setmanals
per poder corregir coses a temps o simplement veure què estem traduint.
això no sembla que sigui possible perquè no tenim tant de temps i mai hem
completat una traducció amb més de 3 dies d'antel·lació

per exemple, jo tinc beta a la feina per anar provant tot el que hem tramès
a aurora, però podríem tenir perfectament aurora si traduíssim les coses
amb molt de temps).

*sistema de correccions*

...això implica que si hi ha alguna errada:

   - o bé la corregim a aurora i ja arribarà la correcció en algun moment
   (però l'usuari tindrà una versió amb errada durant un cicle)
   - o bé la corregim a aurora i a beta

a beta només hi hem corregit coses greus