[Linux] particio accessible via Linux i Windows

Quiron juli.quiron a gmail.com
dij ago 28 17:06:42 CEST 2008

Hola,

El 27 / agost / 2008 15:18, Jordi Mur Petit <jordimp2003 a yahoo.es> ha
escrit:

> [...]
> SuSE), que ja el porta, de manera que, amb una mica de sort, seria fàcil.
>
> Sobre si val la pena crear una partició específica per a dades,
> diferenciada de la del windows encara que ambdues siguin NTFS, jo crec que
> té sentit fer-ho, sobretot si un té coneixements informàtics limitats com és
> el meu cas. La meva idea serà mantenir la partició on visqui el windows com
> només de lectura, per evitar carregar-me res de vital accidentalment (i a la
> vegada protegir les dades si li passa res al windows), mentre la de dades
> seria lectura+escriptura. Què en penseu?

Sobre si fer servir fat o ntfs m'agradaria aportar un altre punt de vista,
fat és un estàndard iso mentre que ntfs, pel que tinc entès, és propietat de
Microsoft, ara bé, els dos et funcionaran.

Sobre l'estructura que comentes aqui o la que et deia en cubells les dues
son perfectament vàlides, jo et recomanaria que usesis la que et resultés
més còmode i t'hi sentisis més a gust. Amb la d'en cubells t'estalvies fer
més particions, amb la que comentes et deixes marge a formatejar la partició
de windows quan et sembli.

> Salut,
>
> Jordi

Salut !