[Linux] Problemes amb l'Scribus

Eduard Selma selma a tinet.cat
dis maig 5 16:34:33 CEST 2007

En/na Francesc Dorca i Badia ha escrit:
> Hola a tothom,
>
> Fa molt de temps que tinc ganes d'aprendre a utilitzar l'Scribus, però
> per culpa d'un error sembla que de moment no serà pas possible.
> L'Scribus és un dels programes estrella de les arts gràfiques al món
> lliure juntament amb El GIMP i l'Inkscape.
>
> No és pas un error del propi programa, sinó de la biblioteca Qt. He
> provat el programa sobre Ubuntu Feisty, sobre Debian Etch i fins i tot
> sobre Windows i el problema es repeteix sistemàticament: no és possible
> usar lletres amb accents o dièresis amb el teclat espanyol. Això fa que
> [...]

Tinc l'Scribus 12.5 (la versió estable) sobre Kubuntu Feisty. No l'havia
usat des de fa molt temps, i en rebre el teu correu l'he volgut provar.
Efectivament, puc usar caràcters accentuats, la ce trencada, el símbol
de l'euro, etc. Potser la versió més nova (1.3.x) encara té alguna
mancança en aquest sentit.

En qualsevol cas, el que és veritat és que molts dels tipus de lletra
"fancy" només tenen el joc de caràcters ASCII i no gaire cosa més, però
això ho pots comprovar directament a Gestió del Sistema | Aparença |
Fonts, o el seu equivalent a Ubuntu.

Cordialment,

		Eduard Selma.

--