[Corrector] LanguageTool amb editor online

Xavi Ivars xavi.ivars a gmail.com
div gen 18 11:28:52 CET 2013

El 18 de gener de 2013 9.28, Jaume Ortolà i Font <jaumeortola a gmail.com> ha
escrit:

> [...]
>
> També acabe de veure el correu que has enviat ara a la llista de LT. I si,
>

> Ja deus haver vist la resposta en la llista. No té cap dificultat.
> Simplement hem d'instal·lar el programa on vulguem i executar-lo en mode
> servidor.[1] Pel que fa a les opcions de configuració que necessitem, ens
> ho hauríem d'arreglar nosaltres al nostre gust en PHP/Javascript. Podem fer
> servir el mateix editor web que en la pàgina de LanguageTool.[2]
>
> Per a fer-ho bé, hi haurien d'haver unes poques opcions molt simples a la
> vista, i per altra banda, un desplegable amagat que permeta canviar més

Si, això haurem de pensar bé com ho fem per a que siga fàcil.

> [...]
> balear es refereix bàsicament a formes verbals (pens, pensàssim). El
> valencià té algunes coses més: formes verbals (pense, exigix/exigeix),
> accentuació opcional (cafè/café), demostratius (aquest/este). Hi ha algunes
> coses de vocabulari, però és anecdòtic (per exemple: "novia", paraula
> plana, usada en balear, sol ser un error en les altres variants).
>
> Pel que fa al nord-occidental, pel que jo sé, no cal que el considerem com
> un estàndard escrit diferent. Sé que en algunes zones de Catalunya
> reivindiquen certs usos (meua per meva, formes verbals en -ixo,...), però

Si, jo també pense el mateix, però sent així "central" no s'ajusta a la
variant "català de Catalunya". Supose que podríem deixar-ho semblant a com
està ara  "general", "valencià" i "balear" (afegint "balear", que ara no
n'hi ha).

Per curiositat: la variant "balear" també està implementada als fitxers de
(a|i|my|hun)spell? O directament sobre LT?
--
< Xavi Ivars >
< http://xavi.ivars.me >