[Corrector] LanguageTool amb editor online

div gen 18 09:28:56 CET 2013

El 17 de gener de 2013 10.30, Xavi Ivars <xavi.ivars a gmail.com> ha escrit:

> També acabe de veure el correu que has enviat ara a la llista de LT. I si,
> la idea que tenia jo era d'instal·lar LT als nostres servidors; el que no
> sé és si utilitzant el propi servidor web que duu el programa o si és
> millor executar-lo d'alguna altra manera sobre un servidor estàndard. Quan
> arribe el moment d'instal·lar-lo, ja ho parlarem amb la gent de sistemes.

Ja deus haver vist la resposta en la llista. No té cap dificultat.
Simplement hem d'instal·lar el programa on vulguem i executar-lo en mode
servidor.[1] Pel que fa a les opcions de configuració que necessitem, ens
ho hauríem d'arreglar nosaltres al nostre gust en PHP/Javascript. Podem fer
servir el mateix editor web que en la pàgina de LanguageTool.[2]

Per a fer-ho bé, hi haurien d'haver unes poques opcions molt simples a la
vista, i per altra banda, un desplegable amagat que permeta canviar més
opcions a qui ho vulga o ho necessite.

Respecte a les teues preguntes sobre les variants regionals. La variant
balear es refereix bàsicament a formes verbals (pens, pensàssim). El
valencià té algunes coses més: formes verbals (pense, exigix/exigeix),
accentuació opcional (cafè/café), demostratius (aquest/este). Hi ha algunes
coses de vocabulari, però és anecdòtic (per exemple: "novia", paraula
plana, usada en balear, sol ser un error en les altres variants).

Pel que fa al nord-occidental, pel que jo sé, no cal que el considerem com
un estàndard escrit diferent. Sé que en algunes zones de Catalunya
reivindiquen certs usos (meua per meva, formes verbals en -ixo,...), però
no té gaire transcendència, crec.

[1] http://www.languagetool.org/http-api/
[2] http://www.tinymce.com