[Terminologia] He fet una eina per consultar terminologia

Francesc Rosés Albiol froses a froses.com
dic gen 28 19:41:33 CET 2015

Hola,

He desenvolupat una petita eina per a ús personal per accedir al recull de termes de Softcatalà però no sé si la puc distribuir o no. L'eina està desenvolupada en Java, és senzilla però pràctica i estaria disposat a compartir-la amb el món (binari i codi font, òbviament), però no sé si hi ha problemes legals per fer servir la llista terminològica de Softcatalà que es troba a http://www.softcatala.org/recull.html.

L'eina fa cerca instantània del terme (o part del terme) anglès i mostra els resultats. Si es selecciona un resultat, copia automàticament la traducció al porta-retalls (no cal fer Ctrl-C)

Si aquesta no és la llista terminològica més nova o si n'hi ha en altres formats, no em costarà gens incorporar-les. També es podria decidir sobre quina font/llista es fa la consulta si n'hi ha més d'una. És senzill de fer.

Us poso una captura de pantalla del resultat d'una cerca i una altra de la finestreta de "Quant a" a Dropbox per si algú les vol veure:

+ https://dl.dropboxusercontent.com/u/190 ... rmInfo.png
+ https://dl.dropboxusercontent.com/u/190 ... QuantA.png

Si no hi ha problemes, puc pujar l'aplicació al meu Dropbox i donar accés a algú de Softcatalà perquè la provi (cal Java 7, però puc compilar a Java 6, si cal).

He posat aquest missatge al fòrum de traducció i en Cubells m’ha suggerit que em doni d’alta a la llista i faci la consulta aquí.

Estic preocupat per si hi ha algun problema de llicència amb la base de dades terminològica. Em diu en Cubells que la llicència és a http://www.softcatala.org/wiki/Av%C3%ADs_legal#Llic.C3.A8ncia_del_contingut_al_web_de_Softcatal.C3.A0 <http://www.softcatala.org/wiki/Av%C3%ADs_legal#Llic.C3.A8ncia_del_contingut_al_web_de_Softcatal.C3.A0>. Pel que veig, cal incloure l’enllaç a la llicència a l’aplicació, indicar l’autoria de la base de dades terminològica i difondre l’aplicació sota la mateixa llicència.

Agrairia consell al respecte.

Moltes  gràcies,

Francesc Rosés