[Terminologia] cracker / hacker /pirata

Ernest Adrogué eadrogue a gmx.net
dic nov 3 12:29:29 CET 2010

 3/11/10 @ 12:01 (+0100), thus spake eml:
> [...]
> paraules, que depenen molt del context o s'usin.
>

> En un context informàtic:
>
> * Un hacker és un programador expert (té connotació positiva)
> * Un cracker és una persona que trenca sense permís la seguretat dels
> sistemes (té connotació negativa).
>

> En canvi, en el context de la criptografia:
>
> * Un cracker és una persona que ha entès com resoldre un problema de
> descodificació (té connotació positiva).
> * Un hacker és una persona que utilitza els coneixements criptogràfics
> per fer dolenteries (té connotació negativa).

A mi m'agrada la definició que dóna +ORC (Old Red Cracker) en el
seu assaig "How to Crack" de 1997:

The best way to learn cracking (i.e. understanding, broadly
individuating, locating exactly and eliminating or suspending or
deferring one or more protection schemes inside a software
application you do not possess the source code of) is to begin
your tampering experiments using OLDER applications which have
OLDER protection schemes.

Cracker: Individu que estudia, localitza i elimina o inhabilita un
o diversos sistemes de protecció d'un programa informàtic del qual
no poseeix el codi font.

Salut.