[Guia] Criteri dubtós: "en prémer dues o més tecles..."

Sílvia Miranda silvia a softcatala.cat
diu des 7 19:25:25 CET 2008

Bones!

Han escrit des del Termcat per demanar-nos un dubte que tenen sobre un
dels criteris que recull la Guia d'estil. Hi ha un criteri que indica
quin procediment s'ha de seguir en prémer dues o més tecles de manera
simultània; aquest criteri diu que, en aquest cas, s'han d'utilitzar els
símbols de les tecles en majúscules (però si és una sola tecla, no cal).

Això és el que diuen des del Termcat:

> Aquest criteri no el teníem al document anterior, però en canvi sí que
> el recolliu a la Guia d’estil de Softcatalà. Hi hem estat pensant i no
> acabem de veure perquè si parlem de dues o més tecles els seus símbols
> corresponents van en majúscules (per exemple, a la frase “Per copiar
> text al porta-retalls, premeu CTRL+C”), però en canvi si parlem d’una
> sola tecla això no és necessari (per exemple, a la frase “Per suprimir
> aquest fitxer, feu clic a la tecla Supr”). Per això t’agrairé si ens
> en pots dir alguna cosa, o si ens pots adreçar a qui ens ho pugui
> [...]

Aquest és el criteri que recull la Guia actualment:

"Per a indicar que dues o més tecles s'han de prémer de manera
simultània farem servir el signe de suma ("+") i utilitzarem el símbol
en majúscules. Per exemple, si volem indicar que, per a fer una
determinada acció, cal prémer les tecles Control i P alhora, ho
indicarem així: CTRL+P.

Per a indicar que dues o més tecles s'han de prémer l'una després de
l'altra farem servir la coma (",") i utilitzarem el símbol en
majúscules. Per exemple, si volem indicar que, per a fer una determinada
acció, cal prémer seqüencialment les tecles Control, N i O, ho indicarem
així: CTRL,N,O."

Quan fa que es va redactar aquest criteri? Continua sent vàlid o penseu
que ha quedat obsolet? La veritat és que jo també trobo que és un
criteri "curiós" (no veig quin sentit té)... Si decidim que aquest
criteri ha quedat obsolet, o que no té sentit incloure'l a la Guia (per
exemple, perquè pot generar confusió entre els traductors, o
incoherències -perquè és un criteri difícil de recordar-), el suprimirem
de la nova versió de la Guia d'estil.

Què en penseu?

---

sílvia miranda

Bloc: http://silvia.badall.net

Més informació sobre la llista de correu Guia