[Mozilla] Fabricants de telèfons mòbils per a FireFox OS de Mozilla Foundation

Sergi Rodrigues sergio.cero a gmail.com
dll set 14 23:55:28 CEST 2015

Estimats companys i amants del software lliure i de Mozilla, us escric
amb una proposta diferent, a veure si algú li vibra o pot ajudar. O
potser aportar algun comentari segons la vostre experiència que potser
indique que lo que proposaré sigui probablement inviable.

Anem al gra.

*Preludi*

  * em moro de ganes de tenir un telèfon amb Firefox OS i crec que seria
    molt profitós per al món que aquest sistema operatiu tiri endavant
    amb èxit

  * com ja sabeu l'èxit d'això depèn de 3 factors:

    - que el OS tingui el nivell de maduresa "suficient" per ser vendible
    - que hi hagi un bon nivell i nombre de "apps"
    - que hi hagi hardware disponible

  * lo primer sembla que no és problema, lo segon està en marxa però la
    falta d'usuaris finals no anima gaire als desenvolupadors a fer-ne
    més apps. El tercer és on penso que està l'escull: falten
    dispositius que inundin el mercat amb una fluïdesa mínimament
    equiparable amb el que compten els altres OS de mòbil

*Solucions*

  * primera: que els "partners de maquinari" actual de Firefox OS s'ho
    prenguin més en sèrio (Alcatel, HTC, ZTE...) i que les operadores
    internacionals s'ho prenguin en sèrio (Movistar, Telcel, etc...)

  * segona: que l'equip FireFox OS aconsegueixi fer més compatible e
    instal·lable el OS en el màxim nombre de dispositius. De tal manera
    que hom pugui reemplaçar l'Android original per un Firefox OS en
    qualsevol telèfon. És a dir, millorar molt més la portabilitat de l' OS.

  * tercera: buscar un proveïdor de dispositius mòbils "marca blanca"
    (tipus "empresa a Xina") que arribi a un acord amb Mozilla per
    fabricar i distribuïr abastament TELÈFONS LLIURES de GAMA MITJA
    AUTÈNTICA (i no les patates calentes com el Fire d'Alcatel o el
    darrer Orange Kliff).

*Anàlisi meva*

  * la primera opció no està funcionant: està ensorrant el mateix
    prestigi del sistema operatiu lliure associant-lo sempre amb
    terminals senzillots, i per colmo escassos (a Mèxic no trobo CAP
    Alcatel Fire C des de fa messos!!! hauran venut algun? o va ser
    només fum mediàtic? ni amb Movistar ni amb Telcel)

  * la segona seria la opció desitjable, crec jo. Seria genial. La cosa
    està en que si l'equip de Mozilla no ho ha fet és perqué no deu ser
    senzill. Així doncs, mentre hi treballen jo m'apunto a la tercera.

  * per a la tercera és on JO puc fer una aportació, crec... Tinc
    "familiars indirectes" que treballen amb empreses fabricants xineses
    des de fa vàries dècades!!! habitualment per temes de rodaments i
    coses de metal·lúrgia, però sé del cert que tenen les portes obertes
    i la disponibilitat i els contactes suficients per trobar un
    fabricant de telèfons mòbils que volgués entrar en una aventura així.

    En fi, hauria de contactar aquest familiars i proposar-li's, però
    estic un 80% segur que hi ha aquesta possibilitat sobre la taula. Us
    imagineu doncs, que poguessim possar en contacte l'equip Mozilla amb
    un fabricant amb el que poguessin distribuir telèfons arreu del món
    a baix cost i LLIURES de les operadores amb FireFox OS ??!!!

*Què penseu?*

Us toca a vosaltres... què penseu? Com ho veieu? Hi ha alguna
experiència prèvia? Algú de vosaltres té experiència en aquest nivell
del projecte? Podríeu passar-me sinó algun contacte vostre perquè li
consulti?

Salut!!!
Sergi