[Mozilla] Dubtes Lightbeam

Eduard Gamonal egamonal a softcatala.cat
diu nov 10 14:40:51 CET 2013

2013/11/10 Josep Sanchez <papapep a gmx.com>

> [...]
>
> ;Lightbeam visually graphs these events to highlight the interactions
> between sites you intentionally visit and the third parties.
> ;Lightbeam is a Firefox add-on that uses interactive visualizations to
> show you the first and third party sites you interact with on the Web
>
> El tema és que és clar que parlen dels llocs que visites
> voluntàriament i dels remots connectats a aquests que no veus...però
> com cony ho expressem sense posar-hi un carro de cadena?
> On he pogut i es veu natural poso "els llocs que visiteu" i "els llocs

què us sembla "els llocs que visiteu voluntàriament i els llocs de tercers"
?

> 2) Track - He començat posant-hi "seguiment", però també hi lligaria
> "monitorització" sense massa problemes.

monitorització no. no existeix. quan en anglès parlem de "to monitor sth"
ho traduïm per "fer seguiment". és bàsicament supervisar/controlar alguna
cosa.

> ;Tracking & privacy
> ;But tracking can happen without the user’s knowledge.
> ;See who’s tracking you online
>
> En aquesta última fins i tot hi lligaria un "Vegeu qui us controla
> quan navegueu".

podem intentar posar "vigilar" a tot arreu?
"vigilància i privadesa", "però poden vigilar a usuaris encara que no  ho
sapiguen", "vegeu qui us vigila/controla quan navegueu"

crec que cal distingir entre controlar i vigilar. "tracking" és que algú
guarda les teves dades per saber què fas i actuar en conseqüència.

què en penseu?

 Idees?