[Mozilla] Proves del Firefox Mobile

Joaquim Perez noguer a gmail.com
dll gen 23 08:50:42 CET 2012

Hola,

Ahir ja vaig poder-me baixar el Firefox Aurora per a mòbils Android del web
de Mozilla
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mobile/nightly/latest-mozilla-aurora-android-l10n/

Fins ahir la versió no s'instal·lava bé i per tant no el podia provar.
El Firefox Mobile nou porta moltes novetats:

   - Està en català, però encara s'han de corregir algun text que ha quedat
   massa llarg. De fet a partir d'ara Mozilla farà un Firefox mobile multi
   idioma amb uns quants idiomes sense el català i després farà un Firefox
   mobile per a cada idioma (dels idiomes que no estan en la versió multi
   idioma).
   - Té un nou disseny Android nadiu i es nota: és més ràpid, és més
   coherent amb la interfície, l'ampliació de la pàgina és automàtica i va
   molt millor.

Per contra la nova versió per Android com que és nativa per processadors
ARM, ara ja no es pot provar des del PC. I això complica el procés de
proves. En el meu cas jo no tenia cap mòbil compatible amb el Firefox
Mobile per Android (tinc un smarphone Nokia Symbian i un Samsung Galaxy
mini amb una versió ARM que no és compatible tampoc). Per això fa un mes em
vaig inscriure a un programa d'ajuda de Mozilla perquè em deixessin un
mòbil compatible

https://wiki.mozilla.org/Mobile/Testdrivers_Program,

El mòbil em va arribar dijous passat i així he pogut començar a fer les
proves. El mòbil en concret és un Samsung Galaxy S II. No m'han dit res de
quan l'hauré de tornar, però en tot cas és decisió nostre organitzar-nos
per fer les proves amb el mòbil. Ho dic per si hi ha més persones que
estaven amb el meu cas que no tenia mòbil per provar, però necessitava fer
proves de les traduccions per a mòbils.

Cordialment,

Quim.