[OpenOffice] No toqueu els .po del Pootle del Libreoffice

div jul 6 00:54:53 CEST 2012

Ep
Per si us pregunteu com ho estic fent:
Vam decidir que, en comptes de fer una importació massiva de les cadenes
de l'OOO34b al Libo, ho faríem amb més cura per no trencar res. Això vol
dir fitxer per fitxer.

Problemàtica: Per comparar les cadenes de l'OOO i les cadenes del Libo,
em trobo amb una sèrie de problemes:
1) El format .po trunca les cadenes en diverses línies (amb cometes "al
principi i al final de línia"). Això fa que una cadena que potser és
idèntica la detecti com a diferent en comparar-les
2) A cada actualització dels .po, a vegades les cadenes canvien d'ordre
dins del fitxer. Potser un fitxer conté les mateixes cadenes, però com
que estan desordenades, no les detecta com iguals.
3) Els articles davant del nom de producte: _l'_OpenOffice.org vs. _el
_LibreOffice (el nom de producte és en forma de variable %PRODUTCNAME)
fan que es detectin com a cadenes diferents.

Què he fet (estic en un entorn Windows):
- He importat els .po del Libo i de l'OOO a Xbench
(<http://www.apsic.com/en/products_xbench.html>) L'Xbench entén el
format .po i sap què és el source, el target i l'identificador de cadena
(entre d'altres). També posa les cadenes amb una sola línia. Això ens
soluciona el problema 1) del truncament de línies.
- Per solucionar el problema 2) de les línies desordenades, amb l'Xbench
he exportat a fitxer (tab-delimited) totes les cadenes del Libo per una
banda i en un altre fitxer les de l'OOO. Les he exportat amb aquestes 4
columnes:
i he ordenat els fitxers de les cadenes per les columnes: Nom de fitxer
i Identificador. Ho he fet amb el CSVed
(<http://csved.sjfrancke.nl/index.html>), però suposo que també ho
hagués pogut fer amb el Calc.
- A continuació, comparo els fitxers del Libo i de l'OOO amb el Beyond
Compare (per exemple) per detectar les cadenes diferents i que
potencialment cal canviar. Per solucionar el problema 3) dels articles,
he creat unes regles al Beyond Compare que fan que les cadenes
"l'%PRODUCTNAME", "el %PRODUCTNAME" i derivats les detecti com a "canvis
no importants" (que puc amagar per tal que no molestin).

D'aquesta manera, he començat a comparar els fitxers. També mantinc un
full de càlcul amb la llista de fitxers (279), que vaig marcant com a
"fets" a mesura que hi vaig passant.

Amb la comparació dels dos fitxers detecto els canvis que cal fer, però
els canvis reals els he d'entrar manualment als fitxers. Nari nant, tu.

Al 05/07/2012 23:29, En/na Jordi Serratosa ha escrit: