[OpenOffice] Traduccions del LibO 3.3.1

Joan Montané joan a montane.cat
dij feb 3 14:17:55 CET 2011

Hola Tomàs,

ho reenvio a la llista.

Perdoneu el totxo que us escric però he anat descobrint coses a mesura
que escrivia el missatge i no puc reestructurar-lo ara. Al final hi ha
un possible problema que ara no puc verificar. Vegeu problema Y<->A

Sobre que no puguis enviar correus a la llista: Si reps els correus
però no pots enviar, segurament és perquè vas subscriure't amb una
adreça diferent de la que fas servir per enviar correus. L'adreça
antiga la deus tenir redirigida a la nova, per això ho llegeixes, però
envies fent servir la nova. Si et registres amb la nova adreça, podràs
enviar correus.

Sobre el format de data:

Sí, és un possible solució que en alguns contextos més restringits es
fa servir. En el cas del Wordpress, s'usa una altra. Des de la darrera
versió el que es fa és "revisar" la cadena abans de mostrar-la i, si
cal, canviar-la.

En el cas del LibreOffice (i de l'OOo igual) haurem de trobar una
altra opció, si és que en trobem cap. El motiu és que els codis MMM
(per a les abreviatures dels mesos) i MMMM (pel nom complet) es poden
fer servir en altres cadenes de format de data personalitzats i, de
fet, ja es fan servir en els predeterminats.

Ara mateix, tenim els següents formats amb codis MMM i MMMM:

**<FormatCode>D "de" MMM "de" YY</FormatCode>
**<FormatCode>D "de" MMM "de" YYYY</FormatCode>
  <FormatCode>D. MMM. YYYY</FormatCode>
**<FormatCode>D "de" MMMM "de" YYYY</FormatCode>
  <FormatCode>D. MMMM YYYY</FormatCode>
**<FormatCode>NN D "de" MMM "de" YY</FormatCode>
  <FormatCode>NN DD/MMM YY</FormatCode>
**<FormatCode>NN D "de" MMMM "de" YYYY</FormatCode>
**<FormatCode>NNNND "de" MMMM "de" YYYY</FormatCode>
  <FormatCode>DD/MMM</FormatCode>
  <FormatCode>MMMM</FormatCode>

Són 11 formats, 6 fan servir la preposició "de" (marcats amb **) i 5
no (sense marcar).

Una opció "fàcil" que li veig és poder definir dos codis més: PPP i
PPPP, per exemple, que es puguin localitzar ja amb la preposició de
incorporada al local, una cosa així:
<Month>
    <MonthID>jan</MonthID>
    <DefaultAbbrvName>gen.</DefaultAbbrvName>
    <DefaultFullName>gener</DefaultFullName>
    <AlternateAbbrvName>de gen.</DefaultAbbrvName>
    <AlternateFullName>de gener</DefaultFullName>
</Month>

 de manera que els formats que ara són "conflictius" quedessin:

<FormatCode>D PPP "de" YY</FormatCode>
<FormatCode>D PPP "de" YYYY</FormatCode>
<FormatCode>D PPPP "de" YYYY</FormatCode>
<FormatCode>NN D PPP "de" YY</FormatCode>
<FormatCode>NN D PPPP "de" YYYY</FormatCode>
<FormatCode>NNNND PPPP "de" YYYY</FormatCode>

Per la preposició "de" abans de l'any no hem de patir fins l'any....
11.000. Per tant no crec que calgui crear un codi "bessó" en aquest
cas, :-))))))))

Això de la preposició davant dels mesos no és una cosa crítica... però
personalment hi tinc una dèria especial, encara que no sé perquè....
de fet... jo mateix vaig animar al Cubells a posar el pegat adient al
Wordpress, :-)

Els codis disponibles, extrets de l'ajuda de l'OOo 3.2, ara mateix no
tinc res millor a mà:
MM
MMM
MMMM
MMMMM
DD
NN o DDD
NNN o DDDD
NNNN
AA
AAAA
WW
QQ
GG
GGG
EE o R
RR o GGGEE

=============
problema Y<->A
=============
Mirant l'ajuda de l'OOo 3.2,  Codis de format numèric, s'hi indica
clarament que els codis depenen de la llengua especificada pel locale,
i que hi ha codis que en una llengua serveixen i en altres no. En el
cas concret de l'ajuda ***en català*** diu:

"Per exemple, si la vostra configuració local del programari és Català
i voleu formatar un any amb quatre dígits, introduïu AAAA com a codi
de formatació. Si canvieu la configuració a Alemany, haureu
d'utilitzar JJJJ. La taula següent només enumera les diferències
localitzades...."

Bé, doncs en aquest OOo... el codi que cal posar és YYYY, si poses
AAAA no funciona. Cosa prou raonable si tenim en compte que al fitxer
del locale apareix només YYYY.

Estic gairebé segur que passa el mateix amb les versions 3.3 i futures
3.3.1, ja ho verificaré.

Aleshores, o canviem el text de l'ajuda, o canviem el locale de forma
que accepti AAAA.

Si modifiquem l'ajuda, cap problema, més enllà de no tenir localitzat
un codi prou entenedor. No és crític.
Si modifiquem el locale pot aparèixer un potencial problema, la
compatibilitat cap enrere. Hauríem de garantir que documents fets amb
versions anteriors (format YYYY) s'obrin i visualitzin bé amb la
veriió "arreglada" (format AAAA).

Bé, prou per avui....

Joan Montané

El 3 de febrer de 2011 10:53, Tomàs Mallafré <tomas a mallafre.cat> ha escrit: