Re: [OpenOffice] Algunes qüestions sobre el Pootle

dij nov 8 21:53:52 CET 2007

Bones,

els meus dos cèntims:

El 08/11/07, esparver - <esparvermail a gmail.com> ha escrit:

> Sí, però el Pootle no ens priva d'editar coses que no tenim assignades
> i, per altra banda, si hem d'anar esperant assignacions és pot alentir
> bastant.

Algú pot confirmar això (és a dir, que qualsevol pot editar un fitxer
al qual no estigui assignat)?

Si és així, no entenc perquè el Pootle permet l'assignació de fitxers,
i aquí sí que hi veuria un problema, ja que si algú es posa a canviar
coses a sac fora del que té assignat, no sempre és fàcil detectar-ho.
Tot sigui dit però, jo també sóc dels que inicialment confio en el bon
fer de tothom.

El 08/11/07, Marc Belzunces <mbelzunces a gmail.com> ha escrit:

> Un aspecte pel que també em sembla interessant treballar directament
> sobre el web (i tot això ho dic sense experiència al Pootle!) és que
> també es pot anar fent la revisió del que han fet els altres on the
> fly. Aspecte molt important, entre altres coses perquè ara no tenim
> builds prèvies per a detectar errades.

Crec que això depèn de la manera de treballar de cadascú. Jo
personalment trobo més fàcil que algú enviï el fitxer a la llista per
a revisar-lo, extreure les cadenes traduïdes amb un script, i
obrir-les amb un editor de text que inclogui un corrector de català,
amb la qual cosa puc veure les errades en qüestió de pocs minuts.

A la interfície web, que tot s'ha de dir trobo que és una molt bona
cosa (encara que com s'ha comentat aquí la del Pootle es podria
millorar), has d'anar clicant per passar al següent grup de
traduccions, i no és tan ràpid. Però com ja he dit, parlo de revisió,
no de traducció.

> Si es fa la traducció via .po i tu edites el que hi ha al web de
> revisió, després es perd.

Pel que fa a aquest tema, és qüestió d'educar a la gent que parlin
entre ells i deixar ben clar que l'eina de coordinació primària és la
llista.

En resum, el que volia dir és que a no ser que hi hagi raons tècniques
o de coordinació que provin el contrari, crec que hauriem d'aprofitar
la flexibilitat que ofereix el fet de poder treballar localment o al
web, i deixar que això sigui una decisió personal.

Salut,
David.