[GNOME] gcompris - master

noreply a gnome.org noreply a gnome.org
dll ago 29 09:13:09 CEST 2016

Hola,

L'estat nou del gcompris - master - po (Català) és «Traduït».
https://l10n.gnome.org/vertimus/gcompris/master/po/ca

Feta la traducció amb dos comentaris/dubtes:
1) Dubte vocals/consonants

Per provar la cadena de vocals (a/à/e/è/é/i/í/ï/o/ò/ó/u/ú/ü) i la de consonants (b/c/ç/d/f/g/h/j/k/l/l·l/m/n/p/q/r/s/t/v/w/x/y/z) he instal·lat al meu Ubuntu 16.04 Gcompris des de Synaptic i he actualitzat el paquet d'idioma de la forma següent:

Vaig al terminal i teclege:
sudo nautilus /usr/share/locale/ca/LC_MESSAGES

Canvie el nom al paquet d'idioma de gcompris de gcompris.mo a gcompris.mo.old
Copie en aquesta carpeta el fitxer /home/carles/Documents/gnome_traduccions/gcompris.master.ca.mo que genera poedit al fer traduccions i li canvie el nom per posar gcompris.mo

Arranque gcompris.

Les vocals i consonants calen a la secció de lectura ABC, i a les activitats «Feu clic a les minúscules» i «Feu clic a les majúscules» s'haurien de gastar tal com estan posades però en diu que no existeix el «paquet de veus de l'idioma en català» i que no es podem executar.

De moment deixe les vocals/consonants tal com les he posades, si coneixeu algú que sapiga com fer aquest paquet de veus. Endavant!!

2) Dubte transcripcions notes musicals.
La cadena ( hi és varies vegades):

- number keys:
  1: C
  2: D
  3: E
  4: F
  5: G
  6: A
  7: B
  8: C (higher octave)
  etc.
  F1: C# / Db
  F2: D# / Eb
  F3: F# / Gb
  F4: G# / Ab
  F5: A# / Bb

L'he traduïda així:

- Tecles numèriques:
  1: Do
  2: Re
  3: Mi
  4: Fa
  5: Sol
  6: La
  7: Si
  8: Do (octava superior)
  etcètera
  F1: Do sostingut / Re bemoll
  F2: Re sostingut / Mi bemoll
  F3: Fa sostingut / Sol bemoll
  F4: Sol sostingut / La bemoll
  F5: La sostingut / Si bemoll

Problema: No tinc ni idea de música, i ho he traduït mirant una transcripció a l'italià de notes musicals americanes i ho he traduït al català després. Algú amb coneixements de música ho hauria de revisar.
Em pense Jordi / Josep Maria que Gcompris té de nou desenvolupadors, almenys això he llegit a la web del projecte que han reemplaçat a Bruno per Timothée. Sempre és una bona noticia que un projecte de codi lliure no és mori. http://gcompris.net/index-en.html

Salutacions cordials,
Carles.

Carles Ferrando Garcia
--
Això és un missatge automàtic enviat des de l10n.gnome.org.