[GNOME] Procés de revisió de traduccions

Gil Forcada gforcada a gnome.org
dic jun 1 09:26:44 CEST 2011

El ds 28 de 05 de 2011 a les 09:45 +0200, en/na Jordi Mas va escriure:
> [...]
>
> * Hem passat d'un procés participatiu on la gent deia la seva (la
> llista) a un procés on només hi ha un revisor (si us plau corregiu-me si
>    vaig errat i pot haver-hi diversos traductors).
>
> * Sembla que és molt més difícil engrescar a la gent amb el Danmed lies
> perquè al contrari de la llista on simplement dius la teva si veus
> alguna errada, amb el Damned Lies sembla que has d'iniciar un procés més
> feixuc que la gent pot pensar que no val la pena per poques.
>
> * Hem perdut el procés de retroalimentació on hi havia alta visibilitat

Sí, ja fa temps que també ho penso que hem perdut el procés de revisió
col·laboratiu.

Per mi l'ideal seria que el procés anés així:
- al Damned-Lies algú s'assigna un mòdul
- quan acaba la traducció la puja al D-L i ho havia a la llista
- a través de la llista se li fan els comentaris
-- es pot pujar la traducció revisada al D-L per poder veure'n la
diferència, però comentant-ho a la llista, o bé
-- el propi traductor fa els canvis a la traducció i el torna a pujar al
D-L
- quan ja estigui de revisat del tot es pot pujar la traducció

Per tal que funcioni l'important seria que ningú s'assignés les
revisions al D-L, que només es fessin comentaris (en quan a l'estat de
la traducció) amb les noves versions de la traducció, així tothom podria
fer-hi comentaris.

Hi ha dues coses que trobo essencials i que el funcionament anterior al
D-L (tot per llista de correus) era especialment nefast:
- saber què s'ha traduït i falta revisar per poder-se pujar
- poder comparar fàcilment la traducció amb la revisió

Crec que fent la gestió dels fitxers de traducció al D-L pels motius de
sobre i fent el procés de revisió a la llista perquè tothom el vegi és
ara mateix l'aproximació a l'ideal.

Es podria demanar al D-L que enviés tota l'activitat del grup allà:
- quan algú enviï una traducció
- quan s'afegeixin comentaris
- ...

Així la interfície de treball seria el D-L però al mateix temps tindríem
tot l'historial i la informació de què s'està fent a la llista de
correu.

El problema d'això és que s'ha de picar el codi perquè ho faci i que als
mantenidors del D-L els sembli prou interessant en general perquè tots
els grups vulguin activar-ho.

De manera que si us sembla podríem començar pel primer i anar veient si
la segona opció la consideren.

Salut!

--
Gil Forcada