[GNOME] Hivernar vs Hibernar

diu oct 28 14:32:13 CET 2007

Bones Jordi,

El 23/10/07, Jordi Mallach <jordi a sindominio.net> ha escrit:
> He repassat l'arxiu d'aquesta llista i he vist que en unes quantes
> ocasions, s'ha corregit això, però després s'ha tornat a posar malament.
> Concretament, Josep ho ha advertit a la llista diverses vegades, el
> correcte per a l'acció que fa el portàtil, es "Hibernar", amb b alta.

En Josep m'ho va advertir, sí, i ell mateix ho va corregir. La
confusió fou meva, i es va basar en el fet que vaig consultar-ho al
que al diccionari de l'IEC aquesta segona accepció no hi apareix. Com
que el normatiu és el de l'IEC, es va decidir corregir tots els

El fet que a la cadena següent hi hagués l'«hiverna» no és perquè
s'hagués tornat a posar malament, és simplement que no ho vam veure a
la primera correcció, i així es va quedar.

#: ../src/gpm-tray-icon.c:585
msgid "Hi_bernate"
msgstr "Hi_verna"

* GREC (http://www.grec.cat/home/cel/dicc.htm)

HIVERNAR
[1460; del ll. hibernare, íd.]
 v  intr  1  Passar l'hivern en un indret.
2 BIOL /ZOOL Hibernar.
HOM: hibernar.

HIBERNAR
[del ll. hibernare, íd.]
v 1 intr ZOOL Passar l'hivern en estat d'hibernació.
2 tr ALIM Sotmetre (olis comestibles) a hibernació.
HOM: hivernar.

* IEC
HIVERNAR
v. intr. [LC] [ZOA] Passar l'hivern en un indret.

HIBERNAR
v. intr. [ZOA] Estar en hibernació.

Veig que ja ho has corregit al trunk, també, o sigui que pel que fa al
g-p-m ja està tot solucionat.

El que queda per solucionar és la traducció del diàleg de sortida de
l'Ubuntu/Debian (crec que es tracta d'un pedaç específic de la
distribució al gnome-session, per això no és al damned-lies), que
encara mostra «Hivernar». M'ho miro a l'Ubuntu.