[Corrector] Possible errada al corrector català

Joan Montané joan a montane.cat
div abr 22 09:01:36 CEST 2016

El dia 12 d’abril de 2016, 10:34, Corrector Softcatalà <
corrector a softcatala.org> ha escrit:

> Gràcies, Antonio.
>
> Si ho he entès bé, el problema és que la format de data automàtic del
> LibreOffice no apostrofa els mesos correctament (mostra "de abril" en
> comptes de "d'abril"). Això no és un problema del corrector sinó del
> LibreOffice. Ho passe als companys que s'ocupen d'això a veure si ho poden
> arreglar.
>
> Atentament,
> Jaume Ortolà

Antonio,

Moltes gràcies pel teu correu i per ajudar a millorar el LibreOffice.

disculpa el retard en atendre aquest correu. El problema del format de data
automàtic el coneixem. Afecta als mesos d'abril, agost i octubre. L'origen
és una limitació tecnològica que no permetia canviar la preposició «de». És
un error molt estès en diferents programes i sistemes operatius. I, com no
era possible solucionar-ho correctament, la solució habitual és deixar-hi
la preposició "de", assumint l'errada en aquests 3 mesos.

Actualment, de fa pocs mesos, aquesta limitació s'ha solucionat i sí que és
possible adaptar la preposició segon el mes de la data, però encara no hem
aplicat el canvi perquè no hem valorat les possibles conseqüències sobre el
documents antics. Tinc el temor que, fent el canvi, poden aparèixer dates
preposició «de»).

Si les proves són satisfactòries, aplicarem el canvi a l'estiu, i
possiblement el LibreOffice tingui la millora a partir de la tardor. Si les
proves no són satisfactòries, la solució al problema de dates trigarà
bastant més.

Altra vegada, agraïts per la teva ajuda i interès.

Atentament,
Joan Montané