[Corrector] Llicenciament

Pasqual Milvaques pasqual.milvaques a gmail.com
dll abr 6 14:14:33 CEST 2015

Hola Xavi

Et conteste una mica per damunt amb el que sé sobre el tema encara que
aquesta pregunta concreta potser te la contestaran millor en les llistes de
correu de LibreOffice (jo provaria la discuss o la l10n):

En principi pots gastar la llicència que vulgues per al teu codi, ací donen
un best practice a seguir sobre com aplicar la llicència al teu codi:

http://opensource.org/faq#apply-license

No obstant has de tindre en compte que, el més normal, és que no partisques
de zero sinó que estigues creant el teu codi sobre el codi d'un tercer o
que vulgues, al seu torn, integrar el teu codi en el d'un tercer. En tots
dos casos hauràs de llicenciar el codi d'una manera que siga compatible amb
la llicència del tercer, el més habitual és simplement gastar la llicència
que té el codi del tercer. Alguns projectes requereixen signar una
contributor license agreement per evitar disputes futures pel copyright
però trobe que LibreOffice no cau en aquesta situació.

En el teu cas concret no sé quina llicència hauries de gastar perquè no
estic segur de si vas a fer un diccionari de LibreOffice, una contribució a
LanguageTool, una extensió o una cosa totalment diferent. Val la pena que
li pegues una ullada a aquesta pàgina perquè en ella orienten una mica
sobre el tema:

https://www.libreoffice.org/about-us/licenses/

En el directori arrel de la instal·lació local de LibreOffice tindràs una
sèrie de fitxers LICENSE.* que estaria bé que revisares per a què veges com
estan llicenciats els components de LibreOffice.

Espere haver sigut d'ajuda :)

El dia 4 abril de 2015, 12:36, Xavi Torres <torresaran a hotmail.com> ha
escrit: