[Corrector] Diccionari descriptiu de la llengua catalana

Ernest Adrogué nfdisco a gmail.com
dim ago 26 03:09:19 CEST 2014

Hola,

On 08/22/14 22:43, Jaume Ortolà i Font wrote:
> [...]
> corrector ortogràfic. Un diccionari "descriptiu" pot contenir molts
> elements que són d'ús real, però no són "correctes" o "normatius". Pensa,
> per exemple, en l'Alcover-Moll, que podria ser un exemple diccionari
> descriptiu (dialectal i històric). Per a construir un corrector ortogràfic
> s'ha de partir dels diccionaris normatius (DIEC, DNV), i afegir-hi elements
> d'altres fonts: diccionaris d'ús (GDLC, D62, esadir.cat), terminologia
> especialitzada (Termcat), paraules derivades i compostes, noms propis (de
> llocs, de persones, d'organitzacions, de marques), etc.

Sí, és cert que un diccionari descriptiu conté paraules no normatives
que no són adequades per incloure-les en un corrector ortogràfic.  La
meva idea era agafar únicament les formes normatives.  Suposo que hi ha
alguna manera de distingir-les.

Però si dius que ja teniu un diccionari millor, en aquest cas òbviament
no val la pena començar a recopilar una llista de paraules nova.

> [...]
> que em van dir, el DDLC no hi arriba per prou diferència.
>
> Ara mateix tenim pendent traslladar totes les millores i les incorporacions
> que s'han fet al diccionari del corrector gramatical als diccionaris
> ortogràfics d'ús més comú (Hunspell, ispell, etc.). Joan Montané i jo hem
> anat fent passos per aquest camí. Alguns han sigut molt laboriosos, però ja
> estem arribant al final. Podem intentar explicar-ho en les pròximes
> setmanes aquí en la llista. L'objectiu és, en definitiva, el que assenyales
> tu, Ernest; tenir una manera fàcil de mantenir i generar els diccionaris

Molt bé, m'alegro que estigueu treballant en aquest tema.  Llavors, pel
que dius, el diccionari que utilitzeu pel Languagetool entenc que està
basat en unes fonts diferents de les del corrector actual?

Salutacions.