[Corrector] LanguageTool amb editor online

Xavi Ivars xavi.ivars a gmail.com
dij gen 17 10:30:18 CET 2013

El 17 de gener de 2013 9.39, Jaume Ortolà i Font <jaumeortola a gmail.com> ha
escrit:

> Bon dia,
>
> En aquesta adreça podeu veure com funciona LanguageTool amb un editor en
> línia:
> http://languagetool.org/ca/
>
> A mi m'agrada molt el resultat.

Hola Jaume,

Seguisc la llista del LanguageTool, i he anat veient la implementació de
l'editor en línia des que la van enviar. La veritat és que el resultat és
una passada!

> Ara ens caldria resoldre d'alguna manera la qüestió de la configuració.
> S'hauria de permetre almenys triar entre tres variants regionals: central
> (no sé mai quin és el nom adequat!), valencià, balear. I després, sobretot
> pensant en el cas valencià, caldria oferir algunes opcions més: com a mínim
> la possibilitat d'usar l'accentuació valenciana o la general, i potser
> també verbs incoatius -ix/-eix, i demostratius este/aquest. També caldria
> permetre activar o desactivar conjunts de regles separadament: regles
> ortogràfiques, regles gramaticals, regles d'estil.

Sé que vas incloure coses de la variant balear (supose que terminacions
verbals), però tampoc no sé si en són moltes, i com es combina amb el
"català de Catalunya" (també inclou la part nord-occidental, no?).

També acabe de veure el correu que has enviat ara a la llista de LT. I si,
la idea que tenia jo era d'instal·lar LT als nostres servidors; el que no
sé és si utilitzant el propi servidor web que duu el programa o si és
millor executar-lo d'alguna altra manera sobre un servidor estàndard. Quan
arribe el moment d'instal·lar-lo, ja ho parlarem amb la gent de sistemes.

> La lluita contra les falses alarmes avança a bon ritme. Usant texts de
> qualitat, ben revisats, és molt més fàcil.

M'alegre!!!

--
< Xavi Ivars >
< http://xavi.ivars.me >