[Corrector] Formes -ea en variant valenciana al nou corrector

Apsgvori apsgvori a gmail.com
dic ago 7 01:31:41 CEST 2013

Prou de moment estic, malalt de Cop Correcto? Prou molesties i gracies pee atenció????.

-missatge original-
Assumpte: Re: [Corrector] Formes -ea en variant valenciana al nou corrector
De: Joan Montané <joan a montane.cat>
Data: 07/08/2013 01:24

El 07/08/2013 0.35, "Pau Sellés i Garcia" <pau.selles a josoc.cat> va
escriure:

> Al 06/08/13 22:08, En/na Joan Montané ha escrit:

tot el que accepta l'AVL.  Només allò que s'ha considerat adient.  Per
exemple,  termes com *artiste, *pianiste, *tamany o *vivenda l'AVL els
accepta,  però no el nostre corrector,  i ho trobo encertadíssim.

> Per extensió supose que continuarem utilitzant "bloc" en lloc de "blog" ,
perquè a la versió general no acceptem tot el que accepta l'IEC, no?

Personalment,  prefereixo el terme bloc,  :-)  però,  si no vaig errat,  la
darrera versió del corr.  ortogràfic ja accepta les darreres esmenes del
DIEC,  incloent-hi blog. Ara, no fotria al mateix nivell de referència el
DIEC (que tampoc és la Bíblia) i el dicc. de l'AVL,  especialment en
referència al lèxic. Millor contrastar amb altres fonts,  com el Bromera,
en el cas del valencià.

Com indica el Toni,  al corr.  gramatical tenim molt més marge per afegir
coses, el risc d'una mala experiència d'usuari és molt menor. A
l'ortogràfic afegir masses mots pot arribar a ser contraproduent. Al terme
mig és la virtut.

Joan Montané

Enviat des del mòbil. Disculpeu la brevetat i faltes d'ortografia.

Si vols canviar la subscripció o donar-te de baixa, fes-ho des de: