[Corrector] Nova versió del corrector

dic jul 4 21:16:41 CEST 2012

Joan M.,

Jo tinc més coses anotades. Si abans de fer una nova versió ens fas un
recordatori, et podem enviar els suggeriments que tinguem.

- Crec que caldria eliminar Sènia i sènia, i deixar Sénia i sénia com a
formes úniques (veg. DIEC, GDLC), igual que hem fet amb séquia.

- El verb col·lisionar no apareix en els diccionaris i el trobe
innecessari.

- Caldria eliminar les apostrofacions de noms de lletra: l'a, d'a, l'e,
l'ena, etc.

- Falten alguns ordinals: vint-i-unè, vint-i-dosè, etc. Jo els introduiria
tots de l'u al cent. Sembla que alguns (trenta-cinquè, trenta-sisè...
trenta-novè) no apareixen com a errors en LibreOffice per la tokenització
del programa i perquè trenta i cinquè existeixen com a paraules vàlides
independents, cosa que no passa amb unè, dosè, tresè i quatrè. En una
aplicació que faça una tokenització "correcta", trenta-cinquè també apareix
com a error.

- Falten les combinacions de pronoms -li'l, -li'ls, -li-la, -li-les,
almenys en la versió valenciana. A causa de la tokenització de LibreOffice,
no apareixen com a errors, però amb una altra tokenització sí que
apareixerien com a errors.

- Jo demanaria als desenvolupadors de LibreOffice i OpenOffice que
tinguessen en compte l'ordre WORDCHARS  de l'arxiu .aff.

- Nombres romans. És una incomoditat que els nombres romans apareguen com a
errors (tant en majúscules com en minúscules). He vist que en alguns
diccionaris d'altres idiomes introdueixen els nombres romans de l'u al
cent. Sembla una solució raonable.

Per cert, fent proves ara en el LibreOffice i la versió nova del corrector,
he vist que qualsevol text en majúscules és acceptat com a vàlid (XXII,
ASDFG, QWERTY, UUUU). ¿Ha sigut sempre així? ¿És això un comportament
desitjat?

El 4 de juliol de 2012 18:21, joan a jmoratinos.com <joan a jmoratinos.com> ha
escrit: