[Catalanitzador] Errades en la Catalanització del sistema del Mac

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
div gen 23 19:51:55 CET 2015

Hola Jordi,

El 23/1/15 a les 19:44, Jordi Mas ha escrit:
> Hola Pau,

> El Catalanitzador no demana cap permís a l'iniciar-se. Només es demana
> permís quan s'instal·len els fitxers del corrector ortogràfic ja que
> cal copiar al directori /Library/Spelling. Però només demanem permisos
> per aquesta acció.
Jo em referia al permís d'aplicacions que estan identificades com
desenvolupadors. En les primeres versions, calia ficar els permisos.

> Entenc que a OS X cada usuari pot canviar les seves preferències de
> llengua i no calen permisos especials ja que el canvi afecta a
> l'usuari actual no a tots.
>
> A les preferències d'usuaris i grups hi ha un quadre de verificació
> que diu "Permetre a l'usuari administrar aquest ordinador" que he
> desmarcat però em canvia també l'idioma bé.
>
> Si ho entens diferent parlem perquè potser estem fent alguna cosa
> malament.
Aquest és un problema que tal vegada jo no haja considerat. M'explique.
L'usuari inicial de l'OS X actua com administrador, i per tant té els
permisos per administrar l'ordinador, però si hi ha més d'un usuari
(cosa que jo no he necessitat), pot ser que conscientment, no se li
assigne aquesta possibilitat. Pel que tinc entés, això és poc probable,
perquè llavors no pots instal·lar cap aplicació (un navegador, per
exemple). Fa massa versions que no ho investigue, però tal vegada les
errades amb el canvi d'idioma puga venir d'ordinadors que tinguen més
d'un usuari i no ho facen des del principal.

> El que és important és que si mai catalanitzeu un Mac i veieu que no
> ha canviat la llengua del sistema intenteu determinar perquè.
>
> Atentament,

Una salutació,
Pau Sellés i Garcia
pau.selles a josoc.cat