[Catalanitzador] Catalanitzador a Mac OS X i llengua per defecte per la correcció

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
dim set 16 11:23:17 CEST 2014

El 16/09/14 a les 8:46, Jordi Mas ha escrit:
> Ep Pau,
>
> Els amics de Mossega la Poma en el seu programa 215[1] parlen del
> Catalanitzador per a Mac OS X.
>
> Una de les coses que mencionen és que el corrector ortogràfic
> s'instal·la però no queda seleccionat per defecte. Jo no he aconseguit
> reproduir el problema. Potser només succeïx amb alguna versió concreta
> d'OS X.
>
> Si pots donar un cop d'ull Pau a veure si tu ho aconsegueixes reproduir.
>
> Atentament,
>
> Jordi,
>
> [1] http://programes.laxarxa.com/audio/85263

Hola Jordi.

Acabe d'escoltar el programa, i efectivament ho comenten. En cap dels
casos que he provat, passa el que comenten. No obstant això et comente
el que "crec" que pot haver passat.

Si l'usuari catalanitza el sistema des d'una versió en castellà (o
qualsevol altra llengua), les aplicacions (i el sistema) no es
catalanitzen. Ho fan a mesura que comencen a funcionar després de
catalanitzar. Aquest problema ja no passa si has reiniciat el sistema.
Això passa perquè quan canvies la llengua del sistema, a preferències
del sistema, l'ordinador aplica els canvis de manera global després de
reiniciar.

Per tant, si per exemple tens una aplicació oberta abans de catalanitzar
l'ordinador, una vegada catalanitzat, el corrector ortogràfic no estarà
disponible. Ho he observat en diverses ocasions, però com ningú s'havia
queixat no ho havia esmentat. A més, l'única solució que se m'ocorre per
solucionar-ho és que el catalanitzador per a OS X obligue a reiniciar el
sistema després de catalanitzar el sistema.

No obstant això, li enviaré un correu a Tomàs per veure si el
contertulià que presenta aquest problema ens pot enviar el .log perquè
el veges.

--
Una salutació,